استاندار کردستان اظهار داشت: حجاب و عفاف ریشه در فرهنگ غنی مردم کردستان دارد و حجاب و عفاف از دیرباز جزو اعتقادات و سنت‌های ارزشی مردم این دیار بوده است.
کد خبر: ۱۳۵۲۴۲۲
به گزارش جام جم آنلاین کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، در جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حجاب و عفاف استان که با حضور سردار رضاییان دبیر ستاد حجاب و عفاف کشور برگزار شد، اظهار کرد: در موضوعات اجتماعی و فرهنگی، اگر به دنبال حل مشکلات هستیم، باید به اصالت‌ها و ریشه‌ها رجعت کنیم.
وی در این خصوص افزود: در کردستان وقتی از حجاب و عفاف صحبت می‌شود، به معنای صیانت از فرهنگ غنی مردمان این استان است.

زارعی‌کوشا یادآور شد: نوع پوشش و فرهنگ مردم کردستان نشان می‌دهد حجاب و عفاف از دیرباز جزو اعتقادات و سنت‌های ارزشی مردم این دیار بوده است.

استاندار کردستان ضمن تاکید بر اینکه نظارت‌ها باید بیشتر و موثرتر باشد، افزود: اگر رعایت حجاب و عفاف در میان همکاران شاغل در دستگاه‌های خدمتگزار بیشتر باشد، تاثیرگذاری آن بر جامعه نیز بیشتر خواهد شد.

وی در خصوص گزارش‌های ارائه شده توسط دستگاه‌های حاضر در جلسه از عملکرد در حوزه حجاب و عفاف، اظهار داشت: میزان اثرگذاری اقدامات مهمتر از ارائه گزارش است؛ باید بررسی شود که این اقدامات تا چه حد توانسته موثر باشد و تغییر مثبت ایجاد کند.

در ادامه این جلسه دبیر ستاد حجاب و عفاف کشور اظهار داشت: به دلیل خسارت‌بار بودن مشکلات حوزه مسائل اجتماعی، مقام معظم رهبری شخصا در این حوزه ورود می‌کنند.

سردار رضاییان، برخی آمارها از جمله طلاق، ایدز، سقط جنین، کاهش ازدواج و افزایش سن ازدواج را نگران کننده خواند و افزود: طی ۲ سال گذشته بیشتر مباحث سلامت و معیشت در اولویت بوده اما باید توجه داشته باشیم که اگر در مباحث فرهنگی بنیه‌های اعتقادی جامعه تضعیف شود بازگشت آن بسیار دشوار خواهد بود.

وی با یادآوری مخاطرات فضای مجازی، خاطرنشان کرد: هر دستگاهی هر وظیفه‌ای که در فضای واعقی در قبال تخلفات حوزه کاری خود دارد، در قبال تخلفات فضای مجازی نیز همان وظایف را بر عهده دارد.

شایان ذکر است، سایر اعضای جلسه نیز بر بی‌اثر بودن اقدامات سلبی و برخوردی تاکید و ضرورت اقدامات فرهنگی و اقناعی را یادآوری کردند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها