رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان؛

فقط ۱۱ درصد پیش‌دبستانی‌های کرمانشاه سنجش‌سلامت شده‌اند!

علی محمدبیگی؛ با اشاره به بی‌میلی خانواده‌ها برای شرکت نوآموزان پیش‌دبستانی در طرح سنجش سلامت، اظهار کرد: تنها یازده درصد نوآموزان پیش دبستانی استان در طرح سنجش سلامت شرکت کرده‌اند.
کد خبر: ۱۳۵۲۲۸۲

به گزارش جام جم آنلاین کرمانشاه؛ رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه گفت: فقط یازده درصد نوآموزان پیش‌دبستانی استان سنجش سلامت شده‌اند.

محمدبیگی با بیان اینکه بیش از ۲۰ هزار نفر از نوآموزان پیش دبستانی امسال در سامانه سیدا ثبت نام شده‌اند، گفت: از این تعداد تنها ۴۲۰۰ نوآموز برای نوبت گیری برای شرکت در طرح سنجش سلامت اقدام کرده‌اند و ۳۹۰۰ نوآموز نیز در طرح سنجش سلامت شرکت کرده‌اند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه با اشاره فعال بودن پایگاه های سنجش سلامت استان تا ۲۵ آذر، گفت: از خانواده هایی که نوآموز پیش دبستانی دارند درخواست می شود هرچه سریعتر برای شرکت در طرح سنجش سلامت اقدام کنند، چون این مهلت تمدید نمی شود.

وی اضافه کرد: مزیت شرکت نوآموزان پیش دبستانی در طرح سنجش سلامت این است که با شناسایی زودهنگام اختلالات احتمالی نوآموزان مثل اختالات بینایی، شنوایی و …  می توان نسبت به رفع آنها در موارد زیادی اقدام کرد.

وی ادامه داد: سنجش سلامت شامل ارزیابی های بینایی، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، اختلالات جسمی حرکتی، اندازه گیری توده بدنی، قد، وزن، دهان و دندان، بیماری های پوست و مو و بیماری نیازمند مراقبت های ویژه است. ضمنا بررسی وضعیت واکسیناسیون هم توسط مراقب سلامت صورت می گیرد.

وی یادآور شد: نوآموزانی که در دوره پیش دبستانی در پایگاه‌های سنجش سلامت مورد ارزیابی قرار می گیرند، دیگر برای سال آینده که به کلاس اول می روند نیازی به سنجش مجدد ندارند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه آمار نوآموزان پیش دبستانی هر سال تقریبا معادل آمار کلاس اولی های همان سال است، لذا هم اکنون بیش از ۳۰ هزار نوآموز پیش دبستانی در استان داریم./ای

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها