زیبای شناسی هنر در پیشبرد اهداف و فعالیت های قرآنی راهگشا است

سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وحدت، همدلی و هم‌افزایی در جریان فعالیت‌های قرآنی، می‌تواند ما را در دستیابی به اهداف مؤسسات قرآنی یاری کند.
کد خبر: ۱۳۵۱۹۹۹
 به گزارش جام جم آنلاین لرستان: اصغر امیرنیا در دیدار با نخبگان و فعالان موسسات قرآن و عترت لرستان ،گفت: لرستان استانی تاریخی، فرهنگی، ولایت‌مدار است که با فرهنگ امام حسین (ع) و سایر ائمه عجین شده و از همین روی دغدغه فعالیت‌های قرآنی و عترتی در این استان کاملاً مشهود است.

سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در جریان سفر ریاست محترم جمهور به استان لرستان این فرصت به وجود آمده تا از دغدغه‌ها و دل‌مشغولی‌های جامعه قرآنی لرستان آگاه شویم و درصدد رفع آنها برآییم.

وی افزود: خدمت به ساحت مقدس قرآن یک افتخار است و شاید همان‌طور که می گویند زمانی که در مسجد حضور داریم عمر محسوب نمی‌شود، در خدمت اهالی قرآن بودن هم گذر عمر محسوب نشود.

امیرنیا تصریح کرد: لرستان از نظر باوری و ارزشی استانی مستغنی است و به واسطه نخبگان و شخصیت‌های بزرگی که دارد این باورها و ارزش ها در سبک زندگی مردم نیز جاری و ساری شده است.

مدیر کل بازرسی و ارزیابی عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سپس ابراز داشت: کرونا هم نقمت بود و هم نعمت، نقمت از آن جهت که بسیاری از عزیزانمان را از دست دادیم و نعمت از این جهت که فرصت‌های جدیدی برای مردم به وجود آمد و جامعه قرآنی باید از این فرصت‌ها به نحو مطلوب استفاده کند.
 
امیرنیا با بیان اینکه در استان ظرفیت‌های زیادی وجود دارد که می‌توانیم با استفاده از قرآن به عنوان نقشه راه از آنها استفاده کنیم، بیان داشت: ظرفیت بعدی هنر است، سعی کردیم برنامه‌های قرآنی براساس ظرفیت‌های هنری استان مانند خوشنویسی، هنرهای تجسمی، عکاسی، نمایشنامه‌نویسی، فیلمنامه‌نویسی، تئاتر و ... با موضوع قرآن که نقشه راهی برای کشور و جهان است، باشد.
 
وی در پایان بر یکدست شدن جامعه قرآنی کشور و استان تأکید کرد و گفت: تا زمانی که جامعه‌ی قرآنی یک دست نباشد نتایج کار خیلی ماندگار نخواهد بود، پس باید در کنار هم امت واحده باشیم و تجربیات مفید را به همدیگر انتقال دهیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها