رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور مطرح کرد

ایران یکی از پر تصادف‌ ترین کشورهای دنیا

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران درباره تعداد تلفات در تصادفات جاده‌ ای گفت: ایران یکی از پر تصادف‌ترین کشورهای دنیا است.
کد خبر: ۱۳۵۱۹۸۱

به گزارش جام جم آنلاین، سرهنگ احمد شیرانی، رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا اظهار کرد: یکی از شاخص‌های اصلی در دنیا تعداد تصادفات و متوفیان به نسبت ده هزار وسیله‌ نقلیه است که در کشور ما این رقم حدود ۵ است مقیاس این رقم در کشورهای اروپایی ۳ است و در کشورهای آسیایی هم بیش‌تر از ایران است.

سرهنگ شیرانی ادامه داد: شاخص دوم تعداد کشته‌ها به ازای هر صد هزار نفر است سال گذشته در کشور ۱۸ برآورد شد این آمار به نسبت کشورهای اروپایی بیش‌تر است.

وی افزود: از سال ۱۳۸۵ بیست و هفت هزار نفر در جاده‌ ها بر اثر تصادف جان خود را از دست دادند این رقم با تلاش پلیس راهور و دیگر سازمان‌ها کاهش پیدا کرد.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: برای هماهنگ کردن دستگاه‌هایی که به صورت مستقیم و غیر مستقیم با این موضوع سر و کار دارند شورای عالی هماهنگی ترافیک نیاز است که در دولت یازدهم و دوازدهم علی‌رغم پیگیری‌های پلیس این اتفاق نیفتاد.

سرهنگ شیرانی ادامه داد:برخی از اتوبوس‌ ها در تصادفات جاده‌ ای دچار آتش‌ سوزی می‌شوند عمده‌ تلفات جاده‌ ای مربوط به تصادف نباشد بلکه به دلیل حریق بعد از آن باشد.

وی گفت: بر اساس تحلیل آمارهایی که در اختیار داریم سهم عامل انسانی عمدتا بالاتر از عوامل دیگر است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها