توسط پست بانک ایران در سراسر کشور انجام شد

تجلیل از پذیرفته شدگان برتر کنکور سراسری در مناطق روستایی

مناطق روستایی یکی از راهبردی ترین مناطق در مسیر توسعه یک کشور هستند که برنامه ریزی و سرمایه گذاری در آنها می تواند زمینه ساز یک توسعه پایدار، مستمر و موفق را برای کشور فراهم نماید. منابع مالی مناسب نقش مهمی در توسعه یافتگی یک منطقه دارند و مناطق روستایی نیز از این مساله مستثنی نیستند. پست بانک ایران عنوان بانک توسعه ای و تخصصی حوزه ICT کشور و همچنین بزرگترین خرده بانکدار حوزه روستایی، عمده تلاش خود را در راستای توسعه این مناطق معطوف کرده است.
کد خبر: ۱۳۵۱۹۳۲

   
به گزارش جام جم آنلاین آذربایجان شرقی ،این بانک که پس از تصویب اساسنامه توسط هیئت محترم وزیران در دی ماه سال 1375 فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرد، و در حال حاضر با دارا بودن بیش از 6500 شعبه و باجه بانکی روستایی در سراسر کشور انواع خدمات بانکی و مالی را ارائه می‌دهد.

پست بانک ایران علاوه بر ارائه خدمات مالی، در زمینه ایفای مسئولیت های اجتماعی نیز خدمات شایانی را ارائه می دهد که از جمله می توان به تجلیل از نخبگان روستایی پذیرفته شده در دانشگاهها اشاره کرد.در همین راستا آیین تجلیل از استعدادهای درخشان و پذیرفته شدگان کنکورسراسری 1400 در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته، همزمان با 16 آذرماه - روز دانشجو- در شعب مرکزی پست بانک استانهای سراسر کشور  به طور همزمان، به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.

در طول برگزاری این آیین در استان آذربایجان شرقی از آقایان علی بری اصل، ساکن روستای اوشندل شهرستان هشترود با رتبه 349 پذیرفته شده در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، امیررضا جبرئیلی ساکن روستای بنگین شهرستان مرند با رتبه 403 پذیرفته شده در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، علی قادری  ساکن روستای زنجیره شهرستان مرند با رتبه 787 پذیرفته شده در دانشگاه فرهنگیان تبریز و خانم ها زهرا جهانی دولت آباد ساکن روستای دولت آباد شهرستان مرند با رتبه 620 پذیرفته شده در رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان تبریز و فاطمه افکاری ساکن روستای قره بابا شهرستان بستان آباد با رتبه 762 پذیرفته شده در رشته دبیر جغرافیا در دانشگاه امیرکبیر کرج، تجلیل و قدردانی شد.
 
رسالت پست بانک حضور در مناطق روستاییست
 
رئیس اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران در ابتدای این مراسم به ارائه توضیحاتی در خصوص این طرح پرداخته و عنوان کرد:« رسالت پست بانک حضور در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته می باشد. در همین راستا با پیشنهاد مدیرعامل محترم این مجموعه، از ابتدای مهرماه، شناسایی پذیرفته شدگان برتر و استعدادهای درخشان در این مناطق را با کمک باجه های روستایی آغاز نمودیم. تجلیل شوندگان این مراسم رتبه های زیر هزار در کنکور سراسری 1400 بودند که با کمک باجه های پست بانک در سراسر کشور شناسایی شدند. در این طرح از هر استان 5 نفر که دارای رتبه برتر در مناطق روستایی بودند، انتخاب شدند.»
سید رحمان حسین پور کمک به شناخت بیشتر پست بانک در مناطق روستایی به عنوان بازارهدف، حمایت از پیشرفت و توسعه روستاها و حمایت از علم آموزی و ترویج دانش خصوصا در مناطق کمتر توسعه یافته را از اهداف اصلی برگزاری این طرح عنوان کرد.
 
همراهی علم، عمل و پشتکار زمینه ساز تحول در جامعه است

مدیرعامل پست بانک ایران در این آیین که بصورت ویدئو کنفرانس در سراسر کشور برگزار می گردید، گفت:« وجه تمایز پست بانک، با سایر بانک ها، پشتکار مدیران آن است. برای من مایه افتخار و مباهات که با پشتکار از یک نوجوانی که در روستاهای آذربایجان غربی کشاورزی می کرد، به ریاست یکی از بانک های دولتی رسیده ام و امروز افتخار میزبانی از جوانان نخبه روستایی را دارم که از آینده سازان کشور خواهند بود.»
بهزاد شیری با اشاره به اهمیت علم آموزی از نظر دین اسلام، همراه شدن علم و عمل را نقطه آغاز تحول در اجتماع دانسته و خاطر نشان کرد:« تفاوت کشورهای توسعه یافته با کشورهای که در حال توسعه هستند، در ایده و دانشی است که بتواند موانع را از مسیر جامعه حذف نموده و ابزار تولید را فراهم کند. عملگرایی حتی در یک جمع کوچک سبب می شود که آنها به الگویی در جامعه مبدل شده و زمینه یک تحول زنجیروار در اجتماع را فراهم آورند.»

وی ضمن آرزوی توفیق روزافزون، خطاب به همه دانشجویانی که در این آیین در سراسر کشور حضور داشتند، گفت:« برای مسیر زندگی خود هدف تعیین نموده و با برنامه ریزی و تلاش، در راه رسیدن به این هدف حرکت کنید. برنامه ریزی می تواند زمینه پیشرفت توام باعمل و خودسازی در دانشجویان که یکی از موثرترین نیروهای جامعه هستند را فراهم آورد. »

 
دانشگاه مبدا تحولات اقتصادی - اجتماعی

 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی ضمن تبریک روز دانشجو، دانشگاه را مبدا تحولات جامعه دانسته و اضافه کرد:« ورود به دانشگاه یک ریل گذاری درست برای ساخت آینده ای مناسب است، اما تضمینی برای به دست آوردن شغل مناسب و آینده ای درخشان نخواهد بود. امروزه یک حرکت درست در دانشگاه می تواند باعث پیشرفت علم و فناوری شده و پیشرفت اقتصادی و حرکت از اقتصاد نفتی به سمت اقتصاد نوین و دیجیتال را به دنبال داشته باشد. دانشجویان نیز باید با درک درست از رسالت خود و با حرکت از آموزش تئوری محور به سمت عملی محوری، زمینه دستیابی خود و کشور به قله های بدیع پیشرفت و ترقی را فراهم نمایند.»

محمد فرزاد با اشاره به لزوم توجه دانشجویان به نیازمندی جامعه، در انتخاب رشته دانشگاهی، حوزه خدمات را در اصلی ترین بخش در ایجاد اشتغال طی 25 سال آینده دانسته و عنوان کرد:« در سال 2045 بیش از 90 درصد اشتغال در جامعه به بخش خدمات اختصاص خواهد داشت در صورتیکه بخش های کشاورزی و صنعت کمتر از 10 درصد شغل ایجاد خواهند کرد. بیش از 80 درصد از مشاغل بخش خدمات نیز در زمینه فناوری اطلاعات خواهد بود، بنابراین من به همه دانشجویان توصیه می کنم در هر زمینه ای که تحصیل کرده اند، به بخش خدمات توجه ویژه ای داشته باشند، تا بتوانند در آینده سهم خوبی از این بازار را به خود اختصاص دهند.»
 
سایر ارگانها از پست بانک الگو بگیرند
 
وی در خصوص تاثیر طرح تجلیل از استعدادهای درخشان پست بانک ایران، در توسعه مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته گفت:« اجرای چنین طرحهای مبتکرانه ای که به مناطق کمتر توسعه یافته توجه داشته باشد می تواند باعث مهاجرت معکوس و تمرکز زدایی از مراکز استانها شود. امیدوارم این طرح در سالهای آینده در حوزه وسیع تری ادامه یابد و سایر دستگاهها و ارگانها نیز از مجموعه پست بانک الگو گرفته و اجرای چنین طرحهایی را در دستور کار خود قرار دهند.»
 
روستاها، محور اصلی توسعه کشور
مدیر شعب پست بانک استان آذربایجان شرقی  ضمن خوشامدگویی با حاضران در این جلسه و تبریک روز دانشجو، حوزه اصلی فعالیت پست بانک را در مناطق روستایی دانسته و عنوان نمود:« روستاها محور اصلی توسعه در کشور هستند و برنامه ریزی برای آنها می تواند با ایجاد اشتغال، از مهاجرت به شهرها جلوگیری نموده و از ایجاد هزینه اضافی برای مناطق شهری پیشگیری شود.»
اسماعیل صادقی ایفای مسئولیت های اجتماعی را یکی از رویکردهای اصلی در پست بانک معرفی نموده تصریح کرد:« در راستای ایفای این مسئولیت ما سابقه حضور، کمک رسانی و توزیع بسته های مختلف معیشتی در مناطق زلزله استان آذربایجان شرقی را نیز داریم. همچنین تاسیس 400 شعبه در روستاها، و اشتغالزایی برای نزدیک به هزار نفر، گام کوچکی است که برای بهبود زندگی جوانان در محیط های روستایی برداشته ایم. پست بانک همواره تلاش می کند تا منابع مالی جمع آوری شده در روستاها را به عنوان تسهیلات در مناطق روستایی صرف نماید تا زمینه ترقی و رشد این مناطق فراهم گردد.»
وی در خصوص سایر خدمات پست بانک گفت:« بانکداری دیجیتال و ارائه خدمات الکترونیکی بانکی یکی از محورهای اساسی در پست بانک است که ما در این راستا تلاش نموده ایم در خصوص استفاده از خدمات در روستاها فرهنگ سازی کنیم تا روستاییان عزیز بتوانند به راحتی به خدمات بانکی دسترسی پیدا کنند.»
 
تجلیل از نخبگان روستایی در سالهای آتی نیز ادامه خواهد یافت
 
صادقی با اشاره به اجرای مستمر آیین تجلیل از استعدادهای درخشان و پذیرفته شدگان کنکور سراسری در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته در سالهای آینده، در خصوص این طرح گفت:« این طرح با هدف حمایت از نخبگان، و استعدادهای درخشان، ایجاد انگیزه در میان جوانان روستایی و ترویج فرهنگ علم و دانش در مناطق کمتر توسعه یافته روستایی برگزار می شود. ما ارج نهادن به جوانان روستا را وظیفه خود می دانیم و تلاش خواهیم که تا با تقدیر از آنها، دیدگاه جدید در خصوص ارزش گذاشتن به جوانان که سازندگان آینده کشور هستند، ایجاد کنیم.» 
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها