در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مطرح شد؛

ماموریت رئیسی به بانک مرکزی و وزارت بهداشت

رییس‌جمهور با تاکید بر لزوم جلوگیری از مداخلات سودجویانه در بازار ارز، به دستگاه‌های مسئول دستور داد در این زمینه با جدیت به وظیفه خود عمل کنند.
کد خبر: ۱۳۵۱۸۵۰

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رییسی سه‌شنبه شب در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با اشاره به مشخص شدن دخالت‌ها و دسیسه‌های سودجویانه برای برهم زدن ثبات بازار ارز، تصریح کرد: دستگاه‌های مسئول همزمان با نظارت و کنترل بر بازار، با شناسایی دقیق عوامل مداخله‌گر و بی‌ثبات‌کننده بازار ارز، با جدیت به مسئولیت‌های خود در این زمینه عمل کنند.

رییس دولت سیزدهم همچنین انسجام و اقدام هماهنگ نهاد‌های مسئول را در مدیریت و ساماندهی بازار ارز ضروری دانست.

در این جلسه با تقسیم کار و وظایف دستگاه‌های مختلف مقرر شد برای مدیریت در بازار ارز، با اخذ مجوز‌های لازم از سوی نهاد‌های مسئول و بر اساس واقعیت‌ها، ثبات و شرایط عادی به بازار ارز برگردد.

همچنین گزارش نهاد‌های مسئول درباره وضعیت بازار ارز ارائه و عوامل مؤثر در تغییرات غیرعادی نرخ ارز به ویژه در روز‌های اخیر مورد بررسی قرار گرفت.

بر اساس گزارش ارائه شده از سوی بانک مرکزی، درآمد ارزی کشور در هشت ماه گذشته هم در بخش فروش نفت و هم صادرات غیرنفتی به اندازه تمام سال گذشته بوده و رکورد‌های جدیدی در این زمینه ثبت شده است و نگرانی وجود ندارد.

در این گزارش به تامین بودجه یک ماه گذشته کشور بدون استقراض از بانک مرکزی به عنوان یکی از نکات قوت جذب درآمد‌های ارزی استناد شده است.

در ادامه این گزارش با توجه به ذخایر ارزی قابل اطمینان کشور تاکید شده است که تغییرات نرخ ارز در روز‌های اخیر هیچ‌گونه توجیه ندارد بلکه نتیجه عملیات روانی و دخالت عناصر غیراقتصادی و کاذب در بازار است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها