نماینده روسیه نزد سازمان های بین المللی:

اختلافات در وین قابل حل است

ادامه نقش فرانسه به عنوان پلیس بد

پیشنهادات ایران پایه معقولی برای هیچ توافقی نیست

در ادامه فرافکنی کشورهای اروپایی درباره بسته‌ های پیشنهادی ایران در مذاکرات وین که مبتنی بر مفاد برجام است، وزارت خارجه فرانسه مدعی شد که این پیشنهادات پایه معقولی برای هیچ توافقی نیست.
کد خبر: ۱۳۵۱۷۷۴

به گزارش جام جم آنلاین، وزارت خارجه فرانسه در تازه ترین واکنش به مذاکرات ایران و 1+4 در وین گفت: پیشنهادات ارائه شده ایران در خصوص پرونده هسته‌ ای پایه معقولی برای هیچ توافقی نیست.

کارشناسان معتقدند که رویکرد طرف غربی نشان می دهد که مصرانه در پی آن هستند که ادامه مسیر گفتگو را براساس ابتکار ایران نپذیرد، چون در آن صورت، میدان عمل در اختیار ایران است و جمهوری اسلامی ایران می‌تواند از اهرم‌ های فشار استفاده نشده خود بهره گیرد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز در واکنش به مواضع غربی ها در این زمینه گفته، ما در وین براساس پیش‌ نویس‌ هایی که دادیم برای رفع تحریم‌ ها و چگونگی توقف اقدامات جبرانی ایران مذاکره می‌کنیم. تمامی آنچه در متون نوشته شده بود مبتنی بر برجام و پیش‌نویس ۶ دور قبل است. این پیشنهادات اساساً نمی‌تواند حداکثری باشد ولی رویکرد آمریکا و اروپا حداقلی است و به همین خاطر درخواست کردند برای مشورت به پایتخت‌های خود برگردند.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان هم روز دوشنبه مدعی شد که پیشنهادات ایران در خصوص برنامه هسته‌ای‌اش قابل قبول نیست و افزود که برلین همچنان مایل است مسیر دیپلماتیک را در این زمینه دنبال کند اما زمان رو به اتمام است.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها