سخنگوی وزارت خارجه کشورمان با بیان اینکه چيزی به نام توقف گام به گام تحريم ها مطرح نيست، افزود: اجازه نمی دهيم با وقت ما در وين بازی شود.
کد خبر: ۱۳۵۱۴۲۵

به گزارش جام جم آنلاین، سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نشست خبری افزود: در وين بر اساس پيش نويس هايی كه داديم براى رفع تحريم ها مذاكره می كنيم، چيزی به نام توقف گام به گام تحريم ها مطرح نيست.

وی ادامه داد: طرفی كه عضو برجام نيست در جايگاهی نيست كه اظهاراتی مطرح كند، آنها بهتر است به تعهدات خود برگردند.

خطیب زاده اظهار کرد: نگاه حداقلی غرب در انجام تعهدات شان چيزی نيست كه مردم ايران بخواهند، نه تعجيل داريم و نه اجازه نمی دهيم با وقت ما در وين بازی شود.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان ادامه داد: آخر اين هفته دور بعدی مذاکرات آغاز خواهد شد.

وی گفت: هيئت اعزامى ايران در وين با تعامل و انعطاف وارد وين شد اما طرف مقابل اين تعامل را نشان نداد.

خطیب زاده خاطرنشان کرد: گفتگوهای وين متوقف نشده، تنها به آن تنفس داده شد.

برای چند موشک ما جلسه می‌گذارند

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان گفت: جهان عرب به اولویت اصلی خود که اتحاد بین کشورهای مسلمان و عرب است بپردازد و انشقاق در جهان عرب ایجاد نکند.

وی افزود: انتظار داریم کشورهایی مثل فرانسه مسئولانه‌تر عمل کنند، میلیاردها دلار سلاح‌ها کشورهای اروپایی از جمله فرانسه که به کشورهای عربی خلیج فارس می‌فروشند مبنای همین ناآرامی‌های منطقه است.

خطیب زاده ادامه داد: به امید روزی که این کشورها از استاندارد دوگانه فاصله بگیرند و فروش سلاح را متوقف کنند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی اظهار کرد: شاهد فروش ده‌ها میلیارد دلار سلاح‌های پیشرفته برای کشورهای حوزه خلیج فارس هستیم ولی برای چند موشک ما جلسه می‌گذارند و حرف می‌زنند.

وی تاکید کرد: ایران درباره امنیت خود نه با کسی صحبت می‌کند و با وضعیتی که با فروش سلاح‌ها می‌بینیم عزم خود را جدی می‌ببینم که سپر دفاعی مردم را تکمیل کنیم.

باید تکلیف تحریم‌ها روشن شود

سخنگوی وزارت خارجه گفت: اقدامات جبرانی ما که در پاسخ به طرف مقابل انجام شد در چارچوب برجام بوده است.باید تکلیف تحریم‌ها روشن شود.

خطیب زاده افزود: براساس سیاست دولت تمرکز اصلی و قطعی ما رفع تحریم است و بندهای رفع تحریم را در پیش نویس جدید که مبتنی بر پیش نویس قبلی است ارائه کردیم.

وی تاکید کرد: تا زمانی که منافع لغو تحریمی حاصل نشود، نمی‌شود درباره بندهای دیگر اظهارنظر کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان تصریح کرد: مردم از مذاکره کنندگان انتظار دارند منافعشان به صورت قطعی و با دقت لحاظ شود.

خطیب زاده اظهارکرد: طرف مقابل بهتر است آخر این هفته که به وین می‌آید با پیشنهادات مشخص درباره متونی که ایران ارائه کرده به خصوص در مورد بخش‌های رفع تحریمی به وین بیاید.

در حوزه روابط اقتصادی با امارات سطح همکاری‌های بسیار جدی را داریم

سخنگوی وزارت خارجه گفت: سوریه عضوی از کشورهای منطقه و عضوی از جامعه عرب است و خوشحالیم کشورها به این فهم و درک رسیدند که نه سیاست‌های قبلی‌شان درست است و نه آینده سوریه را با توطئه عوض کنند.

خطیب زاده اظهار کرد: وزرای خارجه ایران و سوریه امروز راس ساعت ۱۱ دیدار می کنند.برخی کشورها هر چه زودتر سیاست خود را در قبال سوریه عوض کنند.

وی افزود: در حوزه روابط اقتصادی و تجاری با امارات سطح همکاری‌های بسیار جدی را داریم و یکی از ممتازترین روابط تجاری و اقتصادی برقرار است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ادامه داد: سفر مشاور امنیت ملی امارات به ایران در چارچوب روابط دوطرف است و موضوعات قابل توجهی را برای گفتگو داریم.

سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین در حال نهایی شدن است

خطیب زاده در ادامه نشست خبری گفت: برخی پروژه‌های سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین در حال نهایی شدن است و امروز در حال اجرایی کردن بند‌های مختلف آن هستیم.

وی افزود: همسایگان همانقدر که باید تمرکزشان را بر تصحیح سیاست‌های غلط خودشان بگذارند، همانقدر هم انرژی بگذارند که در اظهارات شان عاقلانه رفتار کرده و حرف بزنند.

سخنگوی وزارت خارجه گفت: عربستان و بحرین هر چه زودتر به ترتیبات منطقه‌ای برگردند، زیرا برای خودشان و بقیه بهتر است.

وی ادامه اداد: قوه قضاییه در موضوعات مختلف پروند‌هایی را برای ترور‌های عزیزانمان باز کرده، از جمله ترور سردار شهید سلیمانی و ...؛ برخی شاکیان خصوصی داشتند و برخی به صورت مدعی العموم وار شده است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها