این محاصره بهوسیله یمن، پروژه گذرگاه اقتصادی میان هند، غرب آسیا و اروپا (IMEC) را که رژیم صهیونیستی بخش اساسی آن است، تهدید میکند.پروژه آیمک با هدف ارتباط آسیا و اروپا به یکدیگر به وسیله خطوط راهآهن و بنادری است که از هند آغاز میشود و با عبور از امارات، عربستان، اردن و رژیم صهیونیستی به یونان در جنوبشرقی اروپا میرسد. ضربه نهایی به پروژه آیمک زمانی وارد شد که امارات یادداشت تفاهمی با ترکیه، عراق و قطر برای تأمین مالی پروژه جاده توسعه در رقابت با پروژه آیمک امضا کرد. این پروژه شامل جادهای به طول ۱۱۹۰کیلومتر برای کامیونهای حمل بار و خط ریلی دوگانه برای قطارهای مسافری و باری است که آسیا را به اروپا متصل میکند. توقف حرکت کشتیهای تجاری و غیرتجاری رژیم اشغالگر صهیونیستی در دریای سرخ، اقتصاد این رژیم غاصب را بحران زدهتر از قبل کرده است. این روزها حمل و نقل دریایی صهیونیستها تحت تأثیر جنایاتی که این رژیم در جنگ غزه صورت داده، تبدیل به پاشنه آشیل این رژیم در عرصه صادرات و واردات شده؛ بحرانی که حداقل تا زمان جنگ غزه قابل حل نبوده و در آینده نیز بهسادگی قابل حل نخواهد بود. نگاهی به هزینههای مستقیم و غیرمستقیم جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه در پی عملیات طوفانالاقصی نشان میدهد وضعیت اقتصادی به سران رژیماشغالگر اسرائیل اجازه نمیدهد، جنگ را بدون سقف زمانی پیش ببرند. روزنامه یدیعوت آحارونوت عدد دیگری را مطرح کرد و نوشته است رژیم اشغالگر حداقل روزانه ۲۴۶میلیون دلار متحمل هزینه است. همچنین فایننشال تایمز گزارش کرد کسری بودجه اسرائیل در سال آتی(۲۰۲۴) به سه برابر افزایش خواهد یافت و به رقمی حدود ۵ تا ۸ درصد تولید ناخالص داخلیاش خواهد رسید.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سیر تا پیاز حواشی کشتی در گفتوگوی اختصاصی «جامجم» با عباس جدیدی مطرح شد
حسن فضلا...، نماینده پارلمان لبنان در گفتوگو با جامجم:
دختر خانواده: اگر مادر نبود، پدرم فرهنگ جولایی نمیشد
درگفتوگو با رئیس دانشکده الهیات دانشگاه الزهرا ابعاد بیانات رهبر انقلاب درخصوص تقلید زنان از مجتهد زن را بررسی کردهایم