رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم‌پزشکی همدان از فوت ۶ نفر بر اثر مسمومیت با گاز CO خبر داد.
کد خبر: ۱۳۵۱۳۷۴

به گزارش جام جم آنلاین همدان، دکتر حبیب معصومی از فوت ۶ نفر در اثر مسومیت به گاز CO طی امسال در استان خبر داد و اظهار کرد: البته این آمار مربوط به ماموریت های اورژانس است و آمار دقیق را پزشک قانونی اعلام می کند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۳ نفر در اثرگاز گرفتگی در استان فوت کردند و امسال تاکنون ۶ نفر گفت: از بین ۶ نفر فوتی، دو نفر زن و مرد سالمند تقریبا ۷۰ و ۸۰ ساله چند روز پیش در همدان به خاطر مشکل دودکش بخاری منزلشان جان خود را از دست دادند.

رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه خاطرنشان کرد: نمی توان گفت که امسال تعداد مسمومیت با CO کاهش داشته و هنوز چهار ماه از سال به ویژه فصل سرما باقی مانده است که می طلبد مردم بیشتر رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه حوادث ترافیکی نیز نسبت به سال گذشته در همدان افزایش داشته است افزود: بیشترین تلفات حوادث در استان در حوزه ترافیکی و مسمومیت ها با CO است که احتمالا از روز آینده نیز یخبندان آغاز می شود و باید بیشتر مراقب بود و توصیه ها را در حفظ ایمنی رعایت کرد.

دکتر معصومی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در صورت موافقت دانشگاه علوم پزشکی و اعطای مجوز، به دنبال راه اندازی سه پایگاه اورژانس در همدان، کبودراهنگ و فامنین هستیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶۲ پایگاه اورژانس در استان فعال است که با اخذ این مجوزها به ۶۵ مورد می رسد افزود: در حال حاضر پایگاه های استان همه روستاها و محورهای اصلی و فرعی را دربرمی گیرد.

رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه در پاسخ به اینکه با راه اندازی این پروژه دیگر نیازی به ایجاد سایر پایگاه ها نیست؟ گفت: با افزایش تعداد جمعیت شهرها و خودروها، نیازها افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه در همدان پایگاه ۱۱ شهری در جورقان راه اندازی شود، به دنبال راه اندازی دو پایگاه شهری دیگر در این شهرستان هستیم که باید مقدمات را فراهم کرد خاطرنشان کرد: برای سال آینده راه اندازی ۶ پایگاه در استان درخواست شده که منوط به مصوبه وزارت بهداشت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها