پرویز توسلی‌زاده با اشاره به مصوبات جلسه تعیین تکلیف کالاهای موجود در انبارهای اموال تملیکی استان، اظهارکرد: این جلسه که با حضور مسئولین دخیل در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار شد، دستگاه‌های کاشف و ضابطین مکلف شدند که کالاهای قاچاق مکشوفه به خصوص کالاهای سریع‌الفساد را در همان روز کشف، تحویل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی دهند و عواملی از قبیل بُعد مسافت، کمبود وسایل نقلیه و نبود نیروی انسانی کافی نباید مانع انتقال سریع کالاها شوند.
کد خبر: ۱۳۵۱۳۲۲

 به گزارش جام جم آنلاین کرمانشاه؛ رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در خصوص کالاهای سریع‌الفساد و همچنین دام و طیور، باید به سرعت دستور فروش آن‌ها را از مراجع رسیدگی کننده اخذ و بلافاصله نسبت به فروش آن‌ها اقدام کنند.

وی تأکید کرد: همچنین به منظور اطلاع سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی از وضعیت پرونده‌های کالای قاچاق و ارز، دستگاه‌های کاشف و ضابطین باید سریعا به این سازمان اعلام کنند که پرونده قاچاق کالا و ارز به کدام یک از شعبات مراجع قضایی و سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به کالاهای سریع الفساد، گفت: سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در خصوص کالاهای سریع‌الفساد و همچنین دام و طیور، باید به سرعت دستور فروش آن‌ها را از مراجع رسیدگی کننده اخذ و بلافاصله نسبت به فروش آن‌ها اقدام کنند.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه فروش کالای قاچاق مستلزم رعایت ضوابط قانونی مانند ضوابط بهداشتی و ایمنی است، لذا قبل از فروش کالا، نهادهای مرتبط از جمله جهاد کشاورزی، گمرک و سازمان صمت، دامپزشکی و سازمان غذا و دارو خصوصا اداره استاندارد باید در مدت ۱۰ روز نسبت به ارسال پاسخ استعلام اقدام کنند که کالا هرچه سریعتر به فروش رسیده و از انبار خارج شود.

توسلی زاده با بیان اینکه در خصوص کالاهای انهدامی هم اولویت انهدام باید رعایت شود تأکید کرد: چنانچه کالایی غیرخوراکی مانند کفش و لباس باشد و مصرف ثانویه داشته باشد، باید از انهدام آن خودداری و پس از تصویب و صورتجلسه در اختیار نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد، بهزیستی، انجمن حمایت از خانواده زندانیان، بیماران مزمن روانی و کانون‌های ترک اعتیاد قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در ادامه از برگزاری دوره‌های آموزشی در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر داد و گفت: به منظور آشنایی بیشتر ضابطین، پرسنل تعزیرات حکومتی و سازمان اموال تملیکی با قوانین و مقررات قاچاق کالا و ارز، دوره آموزشی با محوریت سازمان اموال تملیکی برگزار و از اساتید صاحب‌نظر در امر قاچاق کالا و ارز استفاده شده است و باز هم این جلسات آموزشی ادامه خواهد داشت./

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها