به گزارش جام جم آنلاین کرمانشاه؛ اولین چیزی که سرمایه‌گذاران به آن نیاز دارند تسهیل در تردد است خصوصا از طریق حمل و نقل هوایی اما کرمانشاه از آن محروم است.

فرودگاه کرمانشاه که تا چندی قبل یک فرودگاه بین‌المللی بود حالا درب ترمینال پروازهای خارجی آن تخته شده و هیچ پرواز خارجی ندارد.

پروازهای داخلی هم کم کم در حال محدود شدن است تا اجحاف در حق کرمانشاه به حد نهایی برسد و دروازه های هوایی کرمانشاه بیش از پیش در مسیرهای رفت و برگشت بسته شود تا کم کم استان پنج کشور به استان ارواح تبدیل شود.

در گذشته تعداد پروازهای فرودگاه کرمانشاه به مقصد تهران از صبح تا ظهر بسیار بیشتر بود و هر روز از شش صبح تا ۱۲ ظهر چندین پرواز توسط شرکت‌های هواپیمایی مختلف به مقصد تهران داشتیم.

اکنون چند وقتی است که تعداد این پروازها دیگر به رویه سابق نیست و کاهش قابل توجهی داشته است به گونه‌ای که برخاست پرواز از فرودگاه کرمانشاه به سمت تهران صبح‌ها بسیار کم و محدود شده است.

این در حالی است که اکثر افرادی که هفتگی و یا حتی گاهی روزانه به تهران تردد دارند نیازمند پروازهای صبحگاهی هستند چون معمولا برای امور کاری به تهران می‌روند و باید برای رسیدن به کارهای خود به موقع برسند.

در شرایطی که پرواز صبح به تعداد کافی وجود نداشته باشد برخی مجبورند از شب قبل به مقصد تهران سفر کنند که این امر اتلاف وقت و هزینه مالی زیادی را به آنها تحمیل می‌کند.

بیشتر افرادی که به این پروازها نیاز دارند مدیران، فعالان اقتصادی، صنعگران، تولیدکنندگان و … هستند که لازم است به موقع به امور کاری خود برسند.
متاسفانه گاهی به دلیل آنکه پرواز در ساعت مناسب صبح برای متقاضیان وجود ندارد آنها مجبورند با خودروی شخصی شبانه به سمت تهران حرکت کنند.

کاهش پروازها این تصور را ایجاد می کند که شاید شرکت های هواپیمایی ظرفیت و تمرکز خود را بر شهرهای صنعتی و بزرگ دیگر گذاشته اند.

این در حالی است که قیمت بلیط هواپیما نیز به صورت سرسام اوری زیاد است و با وجود همه این موارد انتظار می رود رفاه بیشتری برای متقاضیان پروازها در کرمانشاه خصوصا به مقصد تهران فراهم شود.

” مصطفی رنجبر” یکی از شهروندان کرمانشاه است و با بیان اینکه برای پیگیری کارهای اداری خود درتهران مجبور است دو بار در هفته از فرودگاه کرمانشاه به تهران برود، اظهار کرد: تعداد پروازهای صبحگاهی فرودگاه کرمانشاه دیگر مانند گذشته زیاد نیست.

وی ادامه داد: در گذشته از شش صبح پروازها استارت می خورد و تا ظهر چندین پرواز داشتیم اما اکنون این پروازها به دو یا سه پرواز در صبح محدود شده که ساعت برخی از آنها به برنامه های ما نمی خورد.

به گفته این شهروند، چون تعداد پروازها محدود شده ظرفیت هواپیما نیز در زمان کوتاهی تکمیل شده و همه بلیط ها به فروش می رسد.

” رضا مهدوی” یکی دیگر از شهروندان کرمانشاه است که برای امور درمانی خود مجبور است در هفته چند بار تهران برود و معتقد است چون پروازهای صبحگاهی محدود شده بیشتر از خودرو شخصی برای سفر استفاده می کند که این امر خطرات زیادی را به همراه دارد.

وی افزود: برای اینکه صبح روز بعد به موقع برای کار درمانم به تهران برسم مجبورم از شب قبل با خودروی شخصی به سمت تهران رانندگی کنم که بسیار برای من دشوار است.

مدیر روابط عمومی فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه در پاسخ به این موضوع با بیان اینکه فرودگاه کرمانشاه پرواز صبحگاهی به تهران دارد، گفت: در طی روزهای هفته حداقل هر روز صبح دو تا سه پرواز به تهران کرمانشاه تهران توسط شرکت‌های هواپیمایی مختلف داریم.

محمد بیگ پور اظهار کرد: فرودگاه کرمانشاه باتوجه به اینکه در حال اجرای عملیات بهسازی باند وعوامل پروازی هست محدودیتی برای افزایش پروازها ندارد.

وی عواملی که ممکن است موجب نا کافی بودن پروازها باشد را محدودیت ناوگان، تقاضای مسافر و ترافیک بالا در تایم صبح فرودگاه مبدا (مهر آباد ) اعلام کرد.

مدیر روابط عمومی فرودگاه کرمانشاه از این فرودگاه به عنوان هاب غرب کشور یاد کرد که با نزدیک به ۱۲۰ پرواز نشست و برخاست هفتگی به هفت مقصد کشور پرواز دارد و اخیرا نیز مجوز پرواز کرمانشاه به ساری برای این فرودگاه اخذ شده است.

بیگ پور تهران، بندرعباس، عسلویه، مشهد، شیراز، کیش قشم را مقاصدی دانست که از فرودگاه کرمانشاه به آنها پرواز صورت می‌گیرد.

پریا امیری پریان-روزنامه نگار