معرفی 3 گل زینتی زیبا برای طراحی فضای سبز

گل‌های زینتی بهترین گزینه برای طراحی فضای سبز هستند. امروزه طراحی و اجرای فضای سبز در مکان‌های عمومی و غیر عمومی رواج زیادی پیدا کرده است. در سال‌های اخیر کمبود فضای سبز شهری به یکی از معضلات شهر‌نشینان تبدیل شده است. در جوامع توسعه‌یافته این مورد جزئي از کالبد اصلی شهر‌ها به‌شمار می‌رود.
کد خبر: ۱۳۵۱۰۶۰
در سال‌های اخیر شهر‌داری‌ها با توسعه و طراحی فضای سبز پارک‌ها و انجام درختکاری تلاش‌هایی در این زمینه انجام داده‌اند. این امر نه‌تنها موجب زیبایی اماکن شهری و بهبود روحیه افراد می‌شود، بلکه تاثیر زیادی در پاکیزگی هوا نیز دارد.
 
انتخاب صحیح گیاهان متناسب با اقلیم مناطق مختلف کشور، در اجرای موفق طرح‌های سبز نقشی اساسی دارند.

در این مقاله شما را با سه نوع از گل‌های زینتی زیبا که در سال‌های اخیر مورد توجه دوست‌داران گل و گیاه قرار گرفته آشنا خواهیم ساخت. اگر به خرید و کاشت گیاهان خاص و منحصر‌به فرد علاقه‌مند هستید در خواندن این مطلب تا انتها با ما همراه شوید...
 

نقش گل‌های زینتی در طراحی فضای سبز


این روز‌ها حساسیت زیادی در تقسیم‌بندی و دیزاین فضاهای سبز خانه‌ها و پارک‌ها وجود داشته و رقابت شدیدی میان طراحان بوجود آمده است. در این بین افرادی موفق‌ترند که مطالعه و تحقیق بیشتری در میان گل‌های موجود در بازار داشته باشند.

اصولا استفاده از چمن‌کاری و کاشت درختان همیشه‌سبز به‌تنهایی نظر بیننده را جلب نخواهد کرد. وجود گلهای زینتی و درختانی با رنگ‌ها و برگ‌های متفاوت به فضای سبز جلوه داده و جذابیت آن‌را بیشتر می‌کند.

در سال‌های اخیر به منظور ایجاد تنوع بیشتر در فضا‌های سبز، برخی گیاهان بومی کشور‌های دیگر مانند یاس هلندی، عنبر سائل و گل گاردینا به فضای سبز شهر‌ها و ویلاها اضافه شده است. در ادامه مطلب توضیح مختصری در مورد خصوصیات و ویژگی‌های این گیاهان خواهیم داد.
 

معرفی 3 گل زینتی زیبا برای طراحی فضای سبز
یاس هلندی


یکی از گیاهان بومی هوکایدو ژاپن با برگ‌های ضخیم و براق یاس هلندی است. این گیاه از خانواده یاس‌ها بوده و مقاومت زیادی در برابر بی‌آبی دارد. قابلیت هرس‌پذیری، آن‌را برای طراحی و ایجاد دیوار سبز مناسب کرده است.

گل‌های زینتی کوچک، معطر و سفید آن در خردادماه زیبایی آن‌را بیشتر می‌کند. خرید یاس هلندی و کاشت آن به منظور پر کردن باغچه‌های پشتی حیاط یا پر کردن فضاهای وسیع به دلیل رشد نسبتا سریع و مقاومت بالای این گیاه می‌تواند اقدامی هوشمندانه باشد.
 

معرفی 3 گل زینتی زیبا برای طراحی فضای سبز


عنبر سائل


یکی از گیاهانی که در سال‌های اخیر مورد توجه پرورش دهندگان گل و گیاه قرار گرفته است عنبر سائل یا صمغ سرخ نام دارد. گونه‌های مختلف این گیاه که بومی مناطق گرمسیر آمریکا است از ۲۵ تا ۵۰ متر ارتفاع گرفته و با برگ‌های پنجه‌ای‌شکل خودنمایی می‌کند.

این برگ‌ها در فصل گرما سبزرنگ بوده و در پاییز به رنگ‌های نارنجی، قرمز و ارغوانی درآمده و منظره‌ای چشم‌گیر را در نواحی گوناگون ایجاد می‌کنند. گل‌های کروی‌شکل این درخت به‌رنگ زرد روشن بوده و جزو گل‌های زینتی به‌شمار نمی‌رود.

این گیاه اغلب در باغچه‌های کنار خیابان کاشته شده و از صمغ خوشبوی آن در صنایع دارویی، صابون‌سازی و عطرسازی استفاده می‌شود. برای خرید عنبرسائل می‌توان به مراکز پرورش گل و گیاه از جمله تولیدی گل و گیاه سروطلایی مراجعه کرد.
 

معرفی 3 گل زینتی زیبا برای طراحی فضای سبز
گل گاردنیا


یکی از گل‌های زینتی همیشه‌سبز و گل‌دار که در هوای گرم و معتدل به‌خوبی رشد کرده و نمای زیبایی به گلخانه یا فضای سبز می‌دهد، گل گاردنیا است. این گیاه بومی چین، تایوان و ژاپن بوده و بلندی آن در انواع بالغ به ۵/۱ الی ۸/۱ متر می‌رسد.

داشتن گل‌های زیبا و خوش‌عطر، آن‌را به گیاهی پرطرفدار در میان دوستداران گل و گیاه تبدیل کرده است. خرید گل گاردنیا زیبایی خیره‌کننده‌ای به فضای سبز باغچه و یا گلخانه می‌بخشد. گل‌های زیبای این گیاه به رنگ سفید و یا کرمی بوده و عموما در آپارتمان از آن نگهداری می‌شود.
 

سخن پایانی


در سال‌های اخیر ایجاد فضای سبز و نگهداری گیاهان متنوع در محیط داخلی خانه‌های ویلایی و یا پارک‌ها علاقه‌مندان زیادی را به خود جلب کرده است. بهتر است خرید و کاشت گل‌های زینتی از مراکز معتبر پرورش گیاه و با توجه به اقلیم محل، و نیاز‌های گیاه مورد‌نظر صورت گیرد.

تولیدی گل و گیاه سرو طلایی یکی از مراکزی است که در پروژه‌های تحقیقاتی جنگل‌ها و مراتع فعالیت مستمر دارد.این مراکز علاوه بر تحویل گیاهان سالم و قوی، در زمینه انتخاب نوع گیاه و نحوه آبیاری و نگهداری صحیح آن به مشتری توضیحات کاملی ارائه می‌کنند.

طراحی فضای سبز و تولید و توزیع انواع نهال‌ از خدمات دیگر این مجموعه است. با مراجعه به سایت سرو طلایی sarvetalayi.com می‌توان از مشاوره کارشناسان این مرکز در زمینه خرید نهال، نگهداری گیاهان گوناگون و خدمات دیگر بهره‌مند شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها