معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان در پایان نشست کمیسیون مشترک برجام گفت که طرف‌های مقابل برای ارائه پاسخ‌های مستدل، مستند و منطقی به پیشنهادهای ایران به پایتخت‌ها می‌روند و بزودی در هفته آینده گفتگوها در وین ادامه می‌یابد.
کد خبر: ۱۳۵۰۹۷۸

به گزارش جام جم آنلاین، علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیأت مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات با گروه ۱+۴ عصر امروز (جمعه) پس از پایان نشست کمیسیون مشترک برجام در اظهاراتی عنوان کرد: امروز نشست کمیسیون مشترک برجام برگزار و در این نشست ارزیابی اجمالی از چند روز گفتگوها در وین توسط طرف‌های مختلف ارائه شد.

وی افزود: بر این نکته تأکید شد که پیشنهاد‌های جمهوری‌های اسلامی ایران درباره دو موضوع رفع تحریم‌ های غیرقانونی و ظالمانه و موضوع هسته‌ای روی میز است و طرف‌های مقابل این احساس نیاز را داشتند که برای ارائه پاسخ‌های مستدل، مستند و منطقی به پیشنهادهای جمهوری اسلامی ایران نیازمند مشورت با پایتخت‌هایشان هستند.

باقری اضافه کرد: بر این اساس این فرصت به طرف‌های مقابل داده شد تا پس از مشورت با پایتخت‌هایشان بزودی در هفته آینده گفت‌وگوها در وین ادامه یابد.

به گزارش فارس، هیأت ایرانی در وین چهارشنبه شب دهم آذر ماه ۲ سند شامل لغو تحریم ها و مسائل هسته ای را به طرف مقابل ارائه کرد. باقری معاون سیاسی وزیر خارجه در گفتگویی ارائه ۲ سند از سوی ایران به طرف مقابل شامل لغو تحریم‌ ها و مسائل هسته‌ای را نشانه جدیت جمهوری اسلامی خواند و گفت: در وین هستیم که گفتگوها را ادامه دهیم.

باقری مذاکره‌ کننده ارشد ایران همچنین پیش از این در مصاحبه با یک شبکه لبنانی اظهار داشت که ایران انتظار دارد دیگر طرف‌ها پاسخ حقوقی و ادله منطقی خود را به پیشنهادهای طرف ایرانی ارائه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها