سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به درخواست «نفتالی بنت» برای توقف مذاکرات جاری در وین تصریح کرد: هیأت‌ها در وین، از اقامتگاه نخست‌وزیر رژیم صهیوئیستی دستور نخواهند گرفت.
کد خبر: ۱۳۵۰۸۸۷

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر امروز (پنجشنبه) در توئیتی در پی گفت‌وگوی تلفنی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با وزیر خارجه آمریکا و تأکید نفتالی بنت بر توقف مذاکرات جاری در وین بین ایران و گروه ۱+۴ نوشت: با پیشرفت گفتگو‌ها در وین، رژیم اسرائیل بار دیگر چهره واقعی خود را به نمایش گذاشته و خواستار توقف فوری مذاکرات شده است.

وی افزود: تعجبی ندارد. رژیمی که پیدایش آن بر مبنای جنگ، تنش و ترور بوده، همواره از گفتگو بیزار است.

خطیب‌زاده تصریح کرد: هیأت‌ها در وین، از اقامتگاه نخست‌وزیر اسرائیل دستور نخواهند گرفت.







گفتنی است نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز پنجشنبه ۱۱ آذر ماه در گفت‌وگویی تلفنی با «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا خواستار پایان فوری مذاکرات وین شده است. بنت در این تماس ضمن متهم کردن ایران به «باج‌گیری اتمی» به‌عنوان تاکتیک برای مذاکره در وین، خواستار توقف فوری مذاکرات وین و اعمال تدابیر سخت علیه ایران شد.

به گزارش فارس، دور جدید مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به منظور رفع تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران از روز دوشنبه هشتم آذر ماه در شهر وین در حال برگزاری است. شب گذشته هیأت ایرانی به سرپرستی علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه دو سند را در اختیار طرف مقابل قرار داد. سند اول دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران در مورد موضوع لغو تحریم‌ها و سند دوم در مورد موضوع اقدامات هسته‌ای ایران.

لازم به ذکر است «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیروز (چهارشنبه) نیز در توئیتی با اشاره به خبرسازی‌های این روز‌های رژیم صهیونیستی همزمان با برگزاری مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ در وین و ادعای غنی سازی ۹۰ درصدی در ایران نوشت: رژیم اسرائیل که حیاتش به تنش وابسته است، بار دیگر دست به کار شده و برای مسموم کردن مذاکرات وین در شیپور دروغ می‌دمد. همه طرف‌ها در اتاق اکنون با آزمون استقلال و اراده سیاسی برای به انجام رساندن ماموریتشان مواجه هستند - بی‌توجه به خبر‌های جعلی که برای تخریب چشم‌انداز موفقیت ساخته و پرداخته شده‌اند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها