کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

بارش باران در بیشتر نقاط کشور

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از امروز (پنجشنبه) در بیشتر نقاط کشور بارش باران و در ارتفاعات برف پیش‌بینی می‌شود.
کد خبر: ۱۳۵۰۸۶۴
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، «کبری رفیعی» اظهار داشت: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیشیابی، امروز گستره فعالیت سامانه‌ای شمال غرب، غرب، جنوب غرب، استان‌های ساحلی خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، غرب استان‌های اصفهان و فارس، بوشهر و بخش‌هایی از خراسان شمال را فرا می‌گیرد که موجب بارش باران و زش باد شدید موقت خواهد شد.

وی افزود: در استان‌های جنوبی رعد و برق و در برخی نقاط شمال غرب و ارتفاعات استان‌های واقع در البرز مرکزی و زاگرس مرکزی، بارش به صورت برف خواهد بود.

رفیعی تاکید کرد: شدت بارش‌ها در استان‌های ساحلی دریای خزر، آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، اردبیل، غرب کردستان و کرمانشاه، لرستان، جنوب همدان، غرب چهارمحال بختیاری، شمال شرق خوزستان، بخش‌هایی از مرکزی، تهران، البرز و شمال قزوین خواهد بود.

وی بیان‌داشت: روز جمعه بارش در نوار غربی کاهش یافته و گستره فعالیت سامانه نیمه شرقی کشور را در بر خواهد گرفت، همچنین در سواحل مرکزی و شرقی خزر، شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در سمنان و شرق تهران بارش باران و در ارتفاعات برف پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه در نواحی مرکزی، شرقی و جنوبی کشور بارش پراکنده و وزش باد شدید موقتی انتظار می‌رود، خاطرنشان‌کرد: پنجشنبه و جمعه، دریای خزر و شمال خلیج‌فارس و روز شنبه خلیج‌فارس مواج خواهد بود.

رفیعی گفت: امروز بیشینه دمای تهران به ۱۶ درجه و کمینه دما به ۱۰ درجه سانتیگراد خواهد رسید، همچنین روز جمعه پایتخت بیشینه ۱۱ درجه و کمینه چهار درجه سانتیگراد را تجربه خواهد کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها