سازمان حج و زیارت: با کاروان‌های متخلف برخورد می‌کنیم

گواهی صوری آزمایش کرونا برای زائران عتبات یک میلیون آب خورد

از سوی معاون مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر

شروط سفر به عتبات عالیات اعلام شد

معاون مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر گفت: درمانگاه‌های هلال احمر، هنگام بازگشت زائرین از عتبات عالیات از آنها تست می گیرند.
کد خبر: ۱۳۵۰۷۳۳

به گزارش جام جم آنلاین، طاهر درودی، معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در خصوص آخرین وضعیت سفر به عتبات عالیات و رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: با توجه به پروتکل‌های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، تنها کسانی که دو دز واکسن کرونا را تزریق کرده اند امکان سفر به عتبات عالیات را دارند. از سوی دیگر زائرین نیاز است تا پیش از سوار شدن به هواپیما، تست pcr منفی خود را ارائه دهند.

وی افزود: این کنترل‌ها در پرواز تا حدود زیادی مانع شیوع بیماری کرونا می‌شود. در حین دوره زیارت نیز زائرین در صورتی که علائم مشکوک داشتند، می‌توانند به درمانگاه‌ های هلال احمر در نجف، کربلا و کاظمین مراجعه کنند و خدمات درمانی سرپایی دریافت کنند. مشخصا اگر نیاز به درمان تخصصی داشته باشند نیز به بیمارستان‌های تخصصی عراق منتقل می‌شوند.

وی تصریح کرد: در هنگام بازگشت نیز از زائرین تست فوری و pcr گرفته می‌شود تا ویروس از طریق سایر کشور‌ها به ایران وارد نشود. افراد مبتلا نیز قرنطینه خواهند شد تا رویه درمان را سپری کنند.

معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر ادامه داد: زائرین عتبات عالیات در هتل مستقر هستند و طبق دستورالعمل‌های ابلاغ شده، سکونت در اتاق‌های هتل به حداقل رسیده است و به مدیران کاروان‌های زیارتی نیز ابلاغ شده است که در صورتی که فردی دچار علائم مشکوک بود سریعا به مراکز درمانی مراجعه کند.

بنابر اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر، درودی با تاکید بر این که زائرین باید دارو‌های مورد نیاز خود را به اندازه ۱۰ روز به همراه داشته باشند، گفت: استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده هنوز باید با جدیت تداوم داشته باشد و زائرین حتی المقدور از حضور در محل‌های شلوغ همچون بازار‌ها خودداری کنند.

وی اظهار کرد: زائرین زمانی که به هتل‌ها باز می‌گردند، اکیدا دست و صورت خود را با مواد بهداشتی شست و شو داده و هر ۴ ساعت یک بار ماسک خود را تعویض کنند تا آلوده به کرونا نشوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها