از سوی معاون مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر

شروط سفر به عتبات عالیات اعلام شد

در جلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت اعلام شد که اعزام محدود زائران ایرانی به سوریه در هفته های آینده آغاز می‌شود.
کد خبر: ۱۳۵۰۳۱۰

به گزارش جام جم آنلاین، نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت امروز به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل شد.

در این جلسه علیرضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت پیگیری‌های صورت گرفته در تهران را با توجه به صورتجلسه امضا شده با طرف سوری برای اعزام زائران ایرانی به دمشق تشریح کرد و پس از تبادل نظر درباره نحوه اعزام و بسته‌های زیارتی اعلام شد که اعزام مشتاقان زیارت حرم مطهر حضرت زینب (س) و حرم مطهر حضرت رقیه (س) به صورت محدود در هفته‌های آینده آغاز می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین صحبت الله رحمانی معاون امور عتبات عالیات نیز افزود: در این مرحله برای اعزام زائران به دمشق تنها از فرودگاه امام خمینی(ره) برنامه ریزی شده است.

این جلسه با گزارش معاون امور عتبات عالیات و حمید رضا محمدی مدیرکل دفتر برنامه ریزی، پذیرش و اعزام زائران عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در خصوص ترکیب نیرو و وظایف دفتر نمایندگی این سازمان در عراق و ستادهای مستقر در کربلا، نجف و کاظمین ادامه یافت و حجت الاسلام والمسلمین نواب تاکید کرد: به تمامی مواردی که در اسکان، تغذیه، حمل و نقل و... به کاهش هزینه، صرفه جویی و تسهیل سفر زائران به عتبات عالیات منجر خواهد شد باید توجه و حسن انجام مأموریت نیروها نیز مدنظرقرار گیرد.

رئیس سازمان حج و زیارت هم در این زمینه اظهار داشت: اعزام زائران به اعتاب مقدسه در عراق ادامه خواهد یافت و تعداد استان‌هایی که وارد این چرخه شده‌اند، درحال افزایش است.

وی ابراز امیدواری کرد که فعالیت مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در عراق نیز سرعت گیرد و بتواند خدمات مطلوب به زائران ارائه دهد.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها