سفر به عراق، شرط بخشش عروس ایرانی

حکم زندان زن جوان که متهم است همسر عراقی خود را با شلیک گلوله به قتل رسانده با اعتراض اولیای‌دم شکسته شد تا دوباره محاکمه شود. اولیای‌دم برای رضایت شرط گذاشته‌اند که قاتل باید به عراق سفر کند.
کد خبر: ۱۳۵۰۶۶۷

ساکنان خیابان دولت تهران، اردیبهشت ۹۶ با شنیدن صدای شلیک گلوله ماجرا را به پلیس خبر دادند و با حضور ماموران در محل مشخص شد، مرد ۴۲ساله عراقی با شلیک گلوله به قتل رسیده است.

هویت ضارب خیلی زود مشخص شد؛ صفورا ۲۴ ساله، همسر ایرانی این مرد، شوهرش را به قتل رسانده بود.

او در خانه مادربزرگش دستگیر شد و در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد و درباره انگیزه‌اش از قتل گفت: موسی دوست پدرم بود و من به‌دلیل علاقه‌ای که به او داشتم به عراق رفته و با هم ازدواج کردیم. ابتدا زندگی خوبی داشتیم اما ناگهان رفتارش تغییر کرد.

او دست بزن داشت و مرا کتک می‌زد و این اواخر هم تهدید می‌کرد بچه‌ها را با خود به عراق می‌برد و نمی‌گذاشت کنار بچه‌هایم باشم. روز حادثه اسلحه موسی داخل کیفم بود. در خیابان با هم دوباره مشاجره کرده و من با اسلحه به طرفش شلیک کردم.

در ادامه، پرونده به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و اولیای‌دم در برابر دریافت دیه حاضر به گذشت شدند اما متهم در مدت سه‌سال نتوانست دیه را بپردازد.

به همین دلیل وکیل اولیای‌ دم با مراجعه به دادگاه اعلام کرد: اولیای‌ دم به‌خاطر بچه‌های صفورا حاضر به قصاص او نیستند و به دیه رضایت دادند اما او دیه را پرداخت نکرده و اگر به تعهدش عمل نکند اولیای‌دم برای او درخواست قصاص خواهند کرد.

در ادامه متهم و وکیل‌مدافعش مدعی شدند: به دلیل این‌که وجه‌المصالحه براساس دلار تعیین‌شده و در چند ماه گذشته افزایش قیمت دلار باعث‌شده نتواند به تعهد خود عمل کند. میزان وجه‌المصالحه حدود ۱۰ میلیارد تومان‌شده که سعی می‌کنند با اولیای‌دم بر سر پرداخت آن به توافق برسند.

در جلسه دادگاه صفورا اعلام کرد با اولیای‌دم به توافق‌رسیده با پرداخت دیه حضانت فرزندانش را بگیرد و آنها هم رضایت دهند.

با تائید این توافق از سوی اولیای‌دم، زن جوان به پرداخت دیه و زندان محکوم شد. وکیل اولیای‌دم با اعتراض به این حکم گفت: متهم هنوز دیه را پرداخت‌نکرده و گذشت آنها مشروط به پرداخت دیه بوده است.

با بررسی این اعتراض، رای در دیوان‌عالی شکست تا صفورا دوباره در شعبه‌پنجم دادگاه کیفری‌یک استان تهران محاکمه شود.

زن جوان در حالی قرار است محاکمه شود که وکیلش می‌گوید: اولیای‌دم شرط گذاشته‌اند برای پرداخت دیه، صفورا باید به عراق برود. به‌نظر می‌رسد آنها قصد دارند او را به آنجا کشانده و بعد محاکمه‌کرده و به اعدام محکوم کنند.

گروه حوادث روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها