نشت گاز امسال باعث 16 مورد حریق و انفجار در سنندج شد

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج گفت: امسال 16 حادثه حریق و انفجار بر اثر نشت گاز در سطح شهر اتفاق افتاده و 9 نفر از شهروندان نیز دچار آسیب‌دیدگی شده‌اند.
کد خبر: ۱۳۵۰۶۴۲

به گزارش جام جم آنلاین کردستان، صالح زندی صبح امروز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: هر ساله شاهد حوادث ناشی از نشت گاز و جان باختن شهروندان در این گونه حوادث هستیم و با فرا رسیدن فصل سرما و عدم رعایت نکات ایمنی، این حوادث افزایش می‌یابد.

وی افزود: عدم رعایت نکات ایمنی و اقدام خودسرانه برخی شهروندان در انتقال گاز به اماکنی دیگر با شیلنگ و همچنین استفاده از لوازم غیراستاندارد از جمله مواردی است که باعث نشت گاز و بروز حادثه می‌شود.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج با بیان اینکه امسال همچنین 19 مورد حریق پیک نیک و سیلندر در سطح شهر رخ داده است، به شهروندان توصیه کرد: در زمان نشت گاز ضمن حفظ خونسردی از قطع یا وصل کردن کلیدهای وسایل برقی خودداری کرده و کلید را در همان حال روشن یا خاموش باقی بگذارند، چراکه ممکن است باعث انفجار شود.

زندی اضافه کرد: در چنین مواردی افراد خانواده را از محل نشت گاز دور کرده و فورا شیر اصلی گاز را ببندید و در صورتی که کنتور برق در فضای آلوده به گاز قرار نداشته باشد برق را از فیوز اصلی قطع کرده و بلافاصله در و پنجره ها را باز کنید.

وی افزود: همچنین با تکان دادن حوله پنبه‌ای مرطوب، به جریان خروج هوای آلوده سرعت داده و تا اطمینان کامل از خروج گاز به افراد اجازه ورود نداده و به منظور جلوگیری از آتش‌سوزی فورا شیر اصلی گاز را ببندید.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج تاکید کرد: شهروندان در راستای جلوگیری از نشت گاز و وقوع حوادث از افزودن خودسرانه شیلنگ گاز و نصب سه‌ راهی‌های غیراستاندارد برای استفاده همزمان از چند وسیله گازسوز خودداری کرده و منازلی که سیستم گرمایشی آنها بخاری است از خروج گاز از لوله های بخاری اطمینان حاصل کنند تا شاهد چنین حوادثی نباشیم.

وی اظهار داشت: چنانچه محل نشت گاز تاریک بود از روشن کردن لامپ یا هر نوع مشعل در داخل محدوده آلوده خودداری و از چراغ قوه استفاده شود، البته به شرط اینکه خارج از فضای آلوده روشن شده باشد.
زندی یادآورشد: نصب و استفاده از خاموش کننده‌های استاندارد در آشپزخانه، از ضایعات ناشی از آتش سوزی‌ها به موقع جلوگیری می‌کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها