ارزیابی های اولیه از ویروس جدید اومیکرون حاکی از آن است که حجم عمده مبتلایان به این نوع ویروس افراد واکسینه نشده هستند.
کد خبر: ۱۳۵۰۵۷۷

به گزارش جام جم آنلاین ، اطلاعات آماری در رابطه با مبتلایان به ویروس اومیکرون در سراسر جهان به خصوص جنوب آفریقا نشان می دهد که 87 درصد از مبتلایان به این نوع ویروس افراد واکسینه نشده هستند. رئیس شرکت داروسازی بایونتک هم می گوید بسیار بعید است که اومیکرون در افراد واکسینه شده باعث ایجاد بیماری شدید کرونا شود.

اما از سوی دیگر یکی از مقامات ارشد شرکت داروسازی مدرنا هشدار داد ساختن واکسن به روز شده ای برای مقابله با اومیکرون ماه ها طول می کشد.

همچنین آفریقای جنوبی که اکنون بیشتر از هر کشور دیگری درگیر ویروس کرونا از نوع جدید به نام اومیکرون است با افزایش 403 برابری نرخ ابتلا آن هم در یک هفته مواجه شده است.

 

سفر نروید

سازمان جهانی بهداشت هر روز در رابطه با اومیکرون هشدار جدیدی می دهد. اینبار این سازمان در بیانیه ای هشدار داد که افراد آسیب پذیر (دارای بیماری های زمینه ای) و همچنین افراد واکسینه نشده سفر نکنند. این سازمان در روزهای گذشته نسبت به ریسک بسیار بالای اومیکرون هشدار بالایی داده بود. این سازمان سفارش اکید کرده که فعلا مسافرت های غیرضروری به تعویق بیفتند.

 

اومیکرون و سابقه بیش از یک هفته

کمتر از پنج روز از اعلام رسمی شناسایی ویروس جدید اومیکرون در جهان می گذرد اما اکنون دانشمندان با توالی یابی ها متوجه شده اند که این ویروس قدمتی بیش از این دارد و از 10 روز پیش در اروپا شیوع پیدا کرده است.

 

تشدید قوانین فرودگاهی در آمریکا

ایالات متحده قرار است الزامات آزمایش را برای همه مسافران بین المللی، از جمله آمریکایی های بازگشته و افراد واکسینه شده و واکسینه نشده، که وارد کشور می شوند، تشدید کند. طبق گزارش‌ها، مقامات ایالات متحده از همه افرادی که وارد این کشور می‌شوند می‌خواهند یک روز قبل از سوار شدن به پرواز، بدون توجه به وضعیت واکسیناسیون یا کشور مبدا آزمایش شوند.

 

جریمه 100 یورویی برای نزدن واکسن

برزیل و ژاپن به زمره کشورهایی پیوستند که تعداد موارد ابتلا به اومیکرون هر روز بیشتر می شود.

خطرات اومیکرون در یونان نیز باعث شد تا دولت این کشور جریمه 100 یورویی برای نزدن واکسن کرونا در نظر بگیرد. در آلمان باز هم بر اجباری بودن واکسن کرونا تاکید شده است. یکی از روسای مدرنا اما پیش بینی کرده است که اومیکرون اثرات واکسن کرونا را کم می کند.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها