رئیس جمهور لبنان با اشاره به اینکه حزب الله در خاک لبنان به همه قوانین این کشور پایبند است، تاکید کرد که نمی تواند به خواست عربستان کاری کند که لبنان دچار درگیری داخلی شود.
کد خبر: ۱۳۵۰۵۱۵

به گزارش جام جم آنلاین، میشل عون، رئیس جمهور لبنان با اشاره به اینکه حزب الله در خاک لبنان به همه قوانین این کشور پایبند است، تاکید کرد که نمی تواند به خواست عربستان کاری کند که لبنان دچار درگیری داخلی شود.

وی افزود: حزب‌الله نماینده یک‌ سوم جمعیت لبنان است و در خاک لبنان مرتکب هیچ خطایی نشده است.

رئیس جمهور لبنان تاکید کرد که از سال ۲۰۱۷ یعنی از زمان ریاست جمهوری وی، هیچ رخداد امنیتی در لبنان پیش نیامده که حزب‌الله در آن درگیر باشد و حزب‌الله به همه قوانین در خاک لبنان پایبند است.

وی افزود که حزب الله به هیچ فردی خارجی که وارد خاک لبنان شده باشد، متعرض نشده و هر شهروند خارجی در لبنان از امنیت برخوردار است.

رئیس جمهور لبنان در پاسخ به این پرسش که اگر عربستان خواسته ای درباره حزب الله مطالبه کند او چه پاسخی خواهد داد، گفت که عربستان هیچ درخواستی از لبنان در این باره نخواسته و چنین مطالبه‌ای به وی در مقام رئیس جمهوری لبنان نرسیده است.

عون تاکید کرد: اگر مطالبه عربستان عملی باشد آن را بررسی می‌کنیم اما اگر درخواست عربستان موجب درگیری امنیتی و خصمانه در لبنان شود، آن را رد خواهیم کرد چون نمی‌خواهیم کشور به جنگ داخلی کشیده شود.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها