فرمانده کل سپاه تلاش‌های صورت گرفته چند ماه اخیر در خصوص واکسیناسیون هموطنان را بسیار مهم و ارزشمند برشمرد و گفت: بخش بهداشت و درمان در شرایط کرونا بسیار مظلوم بود و مجاهدت و فداکاری دوساله آنان در تاریخ کشور بی‌سابقه است.
کد خبر: ۱۳۵۰۴۹۷
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دیدار بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که به همراه جمعی از معاونین این وزارتخانه به منظور قدردانی از خدمات و تلاش‌های سپاه و بسیج در امر واکسیناسیون در محل ستاد فرماندهی کل سپاه حضور یافتند، با بیان اینکه کرونا به رغم تمامی مشکلات و مصیبت‌هایی که ایجاد کرد، موجب همدلی و احساس ملی قوی در مردم شد، گفت: برای فائق آمدن بر این ویروس منحوس پیوند عمیق‌تری بین کادر درمان و مردم ایجاد شد و زیباترین حس فداکاری‌ها به وجود آمد و شخصیت‌سازی جدید و زیبایی از جامعه، توسط پرستاران شکل گرفت.

فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه در بسیج ظرفیت‌ها علیه ویروس منحوس کرونا اخوت و همدلی بین سپاه و بسیج، کادر درمان و مردم بیش از پیش خود را نشان داد، گفت: این روابط اگرچه اندک اندک شکل گرفت، اما نگرش جامعه نسبت به کادر درمان و خادمان مردم در سپاه واقعی‌تر شد. افراد به هم نزدیک‌تر شدند و پیوند‌های عمیقی که در همکاری سپاه و کادر درمان شکل گرفت دوباره این مفاهیم را زنده کرد.

سرلشکر سلامی تلاش‌های صورت گرفته چند ماه اخیر در خصوص واکسیناسیون هم‌وطنان را بسیار مهم و ارزشمند برشمرد و گفت: اگرچه تهیه واکسن بسیار مهم بود، اما تزریق این حجم وسیع بسیار ارزشمند است؛ با این اقدامات اعتبار ایران اسلامی در حوزه پزشکی بسیار بالا رفت و این اعتبار، اعتبار ملت ایران را نیز بیش از پیش ارتقا بخشید.

وی در ادامه اظهار کرد: در خصوص رعایت دستورالعمل‌ها نیز همه باید مراعات کنیم که روند کاهشی آمار از دست دادن هم‌وطنان عزیز تداوم داشته باشد و نگرانی‌های دیگری برای پیک‌های بعدی نداشته باشیم.

فرمانده کل سپاه در ادامه با تأکید بر اینکه بخش بهداشت و درمان در شرایط کرونا بسیار مظلوم بود و تا آنجا که می‌توان باید زحمات و خدمات مجاهدانه آنان انعکاس یابد، افزود: کادر پزشکی و سلامت در این مدت بسیار فداکاری انجام دادند؛ دقیقاً مانند دوران دفاع مقدس که حتی می‌شود گفت بسیار فداکارانه‌تر از آن زمان بود. زیرا در هر لحظه و همه جا در خط مقدم بودند و این مجاهدت و فداکاری دوساله کادر درمان در تاریخ کشور بی‌سابقه است.

سردار سلامی همچنین با بیان اینکه ما از مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) دستور داریم تا انتهای کار در صحنه باشیم، گفت: وزارت بهداشت باید با تمرکز بر واکسن‌های داخلی، از پتانسیل تولیدات دانشمندان خودمان استفاده کند؛ سپاه هم برنامه‌های بسیار خوبی در این حوزه دارد. امیدواریم که ما هم بتوانیم در این حوزه نقش‌آفرینی کنیم. زیرساخت‌های تولید را هم فراهم کرده‌ایم و منتظر صدور مجوز هستیم.

وی موفقیت و جایگاه دولت در عرصه خدمت‌رسانی را بسیار مهم برشمرد و تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تمامی دولت‌ها ظرفیت‌های خود را برای کمک به دولت در خدمت‌رسانی به مردم به میدان آورده است، چرا که موفقیت دولت را موفقیت انقلاب و نظام می‌دانیم؛ در این دولت نیز شروع کار وزارت بهداشت بر اساس آمار نقاط بسیار طلایی و روشنی دارد.

فرمانده کل سپاه با ارائه راهکار‌هایی در خصوص رفع دغدغه‌های درمانی در مناطق محروم گفت: استفاده از نیرو‌های بومی، ساخت مراکز درمانی بسیار پیشرفته و تأمین نیروی انسانی در مناطق محروم از جمله این راه‌حل‌ها است.

وی تصریح کرد: بهره‌مندی از فرهنگ کار جهادی پزشکان امر مهمی است که می‌تواند به توسعه خدمات در مناطق محروم در حوزه پزشکی کمک کند. هم از نظر روحی بر روی پزشکان تأثیر مثبت می‌گذارد و هم‌اینکه بسیاری از مشکلات آن حوزه‌ها از بین می‌رود.

فرمانده کل سپاه در پایان اظهار کرد: کار مهمی که وزارت بهداشت در کنار بالا بردن مهارت‌های پزشکی و اطلاعات علمی انجام می‌دهد این است که باید به مسائل فرهنگی، اخلاقی و معنوی نیز توجه ویژه داشته باشد. اینکه اسلام تأکید می‌کند که احیای یک نفر احیای بشر است و تأکیدی که بر روی انسان می‌کند به این معنی است که سلامت یک موضوع فرامذهبی، فرامنطقه‌ای و فراجغرافیایی است و این مسئله موضوعی است که باید به آن توجه ویژه شود.

گفتنی است در پایان این دیدار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اهدای لوح سپاس به سرلشکر سلامی، از خدمات و تلاش‌های سپاه و بسیج در امر واکسیناسیون تقدیر کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها