وزارت امور خارجه روسیه بر عزم شرکای برجام برای به نتیجه رساندن هرچه سریع‌تر مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین تاکید کرد.
کد خبر: ۱۳۵۰۴۴۱
به گزارش جام جم آنلاین، صفحه توییتر شبکه الجزیره درباره آغاز دور هفتم مذاکرات وین نوشت: تمامی مشارکت کنندگان در مذاکرات وین تاکید کردند به دنبال دست یابی هر چه سریع‌تر به نتایج مثبت در مذاکرات هستند.

بنا بر اعلام وزارت خادرجه روسیه: کشور‌های مشارکت کننده در مذاکرات وین تصمیم گرفتند فعالیت کارگروه‌ها در زمینه تحریم‌ها و مسائل هسته‌ای آغاز شود.

همچنین پایگاه خبری اردوپوینت گزارش داد، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای در این باره آورده است: در کل، شروع مذاکرات از سوی مشارکت کنندگان آن مثبت و سازنده ارزیابی شده و جای خوش‌بینی داشته است.

اردوپوینت در ادامه آورده است: تمامی طرفین بر تعهدشان نسبت به تلاش بیشتر برای بازگشت سریع به اجرای کامل توافق هسته‌ای و تمایل به دست یافتن به نتیجه‌گیری هرچه سریع‌تر تاکید کردند.

روز گذشته، هفتمین دور مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین پس از وقفه‌ای چند ماهه آغاز به کار کرد.

ایران تاکید کرده است با هدف لغو کلیه تحریم‌های غیرقانونی و ناعادلانه آمریکا و رسیدن به توافقی خوب در این مذاکرات حاضر می‌شود.

نتایج نشست دیروز کشور‌های ۱+۴ از سوی ایران و طرفیت مذاکرات مثبت ارزیابی شده است.

کاخ سفید و وزارت امور خارجه آمریکا نیز پس از برگزاری نشست دیروز بر قصد دولت بایدن برای در پیش گرفتن مسیر دیپلماسی با ایران تاکید کردند.
 
منبع: ایسنا
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها