همزمان با برگزاری دورجدیدی از مذاکرات وین یک مقام ارشد اروپایی گفت: مذاکره کننده ایران در این نشست اعلام کرد که اگر خواسته‌های ایران برآورده نشود، برنامه هسته ای خود را گسترش خواهد داد.
کد خبر: ۱۳۵۰۳۶۴
به گزارش جام جم آنلاین ، روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز»، همزمان با برگزاری دور جدیدی از مذاکرات وین، با انتشار گزارشی به نقل از یک مقام ارشد اروپایی که نامش فاش نشده، گفت: ایران هشدار داده که اگر خواسته‌های تهران برآورده نشود، برنامه هسته‌ای خود را تشدید خواهد کرد.

خواسته‌های ایران در مذاکرات وین برچیدن و لغو کامل تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه‌ای است که طی سال‌های گذشته دولت آمریکا با نقض تعهدات خود در برجام و حتی قبل از آن علیه ایران اعمال کرده بود.

روز گذشته نیز در آستانه برگزاری آغاز مذاکرات وین، پایگاه آمریکایی آکسیوس با انتشار مطلبی به نقل از منابع آمریکایی اعلام کرد که تل‌آویو اطلاعاتی در اختیار متحدان آمریکایی و اروپایی خود درباره برنامه هسته‌ای ایران گذاشته که نشان می‌دهد ایران گام‌های فنی برای آماده سازی غنی سازی اورانیوم تا ۹۰ درصد را دنبال کرده است.

گفته شده دو هفته پیش این اطلاعات در اختیار مقامات آمریکایی و اروپایی قرار گرفته است.

در حالی که ایران بار‌ها هرگونه تصمیمی برای ساخت بمب هسته‌ای را به شدت تکذیب کرده، اما در گزارش آکسیوس گفته شده که غنی سازی ۹۰ درصدی، ایران را به آستانه هسته‌ای شدن بسیار نزدیک خواهد کرد. در عین حال منابع صهیونیستی گفته‌اند که ایران به یک یا دو سال زمان جهت دستیابی به نیازمندی‌های فنی اضافی برای ساخت سلاح هسته‌ای نیاز دارد و مقدماتی را فراهم کرده که اگر تصمیم بگیرد طی چند هفته غنی‌سازی ۹۰ درصدی را آغاز می‌کند.

به ادعای کارشناسان اطلاعاتی تل‌آویو، ایران می‌تواند این گام را با هدف دستیابی به اهرم فشاری در گفتگو‌های وین، اتخاذ کند. آکسیوس در گزارش خود همچنین نوشت که گانتز طی روز‌های آینده به واشنگتن سفر خواهد کرد و با «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا و دیگر مقام‌های این کشور درباره برنامه هسته‌ای ایران مذاکراتی را دنبال می‌کند.
 
منبع: مهر
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها