نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین درباره مذاکرات گفت که ایران خواستار لغو همه مذاکرات است و روسیه خواسته‌های ایران را منطقی می‌داند.
کد خبر: ۱۳۵۰۳۶۹
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، «میخائیل اولیانوف»، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین در گفتگویی پس از پایان بخشی از گفتگو‌های وین اظهار داشت که هیأت ایرانی در مذاکرات برای لغو همه تحریم‌های اعمال شده از زمان آغاز سیاست فشار حداکثری توسط دونالد ترامپ و برخی از تحریم‌های مربوط به دوره باراک اوباما مصمم است و روسیه خواسته‌های ایران را منطقی می‌داند.

به گفته اولیانوف، ایرانی‌ها که موضوع اصلی آن‌ها در مذاکرت وین، لغو تحریم‌های آمریکاست، توافق کردند که به موازات لغو تحریم‌ها، کار بر روی مذاکرات بر اساس پارامتر‌های اولیه توافق هسته‌ای منعقد شده در سال ۲۰۱۵ باشد.

نماینده روسیه در مذاکرات وین همچنین افزود: مهمترین نکته مذاکرات روز نخست این است که تصمیم گرفته شد مذاکرات از لحظه تعلیق در ۲۰ ژوئن (۳۰ خرداد) از سر گرفته شود و احتمال برگزاری نشست دیگری درباره برجام در سطح رؤسای هیأت‌ها تا پایان هفته جاری در وین امکان پذیر است.

این دیپلمات روسی در ادامه تاکید کرد که ایران همچنان آماده گفت و گوی مستقیم با آمریکا در چارچوب گفتگو‌های احیای برجام نیست و روند احیای برجام آسان نخواهد بود، چون اختلاف‌ها میان ایران و کشور‌های غربی همچنان پا برجاست.

اندکی پیش از این، «انریکه مورا» از مقامات اروپایی حاضر در مذاکرات وین از فضای نخستین نشست مشترک میان ایران و طرف‌های برجامی ابراز خشنودی کرده و آن را مثبت خوانده بود. انریکه مورا که ریاست مذاکرات هسته‌ای ایران از طرف اروپا را برعهده دارد، گفته بود: نظر وی پس از اولین گفتگو‌ها در وین با مذاکره‌کنندگان جدید ایرانی (که به گفته او تمایل به تعامل جدی نشان داده‌اند)، مثبت است.

معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به خبرنگاران گفت: ایران به خواسته خود مبنی بر لغو همه تحریم‌ها اصرار دارد.

به گفته وی، با وجود احساس فوریت، هیچ جدول زمانی مشخصی برای فرآیند برچیدن تحریم‌ها مشخص نشده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها