به مناسبت بیست و نهمین هفته کتاب و کتابخوانی اعضای شورای شهر و سرپرست شهرداری دره شهر با حضور در کتابخانه امام خمینی (ره) ضمن دیدار با رییس اداره کتابخانه های شهرستان و کتابداران این کتابخانه، مشکلات و مسائل حوزه کتاب و کتابخوانی را مورد بررسی قرار دادند.
کد خبر: ۱۳۵۰۳۵۵

به گزارش جام جم آنلاین ایلام ؛ شاپور صیدی، سرپرست شهرداری دره شهر در این دیدار گفت: شهرداری تعامل خوبی با کتابخانه های عمومی شهر داشته و همکاری با این نهاد را بسیار مهم می شمارد و در این راستان نیز علاوه بر زمین اهدایی برای ساخت کتابخانه شماره ۲  یکی از خیابانهای شهر نیز به نام کتاب نامگذاری شده است.

در این دیدار همچنین هوشنگ طاهری، رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان دره شهر گفت: شهرداری و شورای اسلامی دره شهر تعامل و همکاری خوب با کتابخانه های عمومی دارند و اقداماتی از مانند اهدای زمین برای احداث کتابخانه شماره 2 دره شهر مبین این موضوع است.

وی افزود:کتابخانه بودجه خاصی ندارد پرداخت سهم‌نیم درصد شهرداری می تواند به رفع مشکلات این مجموعه کمک‌کند و تمام درآمد های حاصل از این منبع صرفا در راستای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی هزینه می شود.

طاهری همچنین پیشنهاد داد باتوجه به عملیات اجرایی ساخت کتابخانه شماره ۲ اِلمان کتاب در پارک شهرداری نصب شود.

در بخش دیگری از این دیدار، ابوذرکلانتری رییس شورای شهرستان دره شهر گفت: کتاب مسئول هدایت تفکر شهروندان و کلیدحل بسیاری از مشکلات است و هر وقت سرانه مطالعه بالا برود به تبع آن فرهنگسازی  و تفکر در جامعه نیز غنی تر می شود.

وی افزود: همه ادارات زیربط در مجموعه های مختلف جهت حفظ داشته های فرهنگی کشور باید  فرهنگ‌ کتابخوانی را ترویج و جدی بگیرند.

کلانتری خاطرنشان ساخت: شورای شهر و شهرداری قطعا در این دوره تلاش خود را برای ارتباط و تعامل بیشتر ونیز حفظ شان کتاب در شهر بکار خواهد بست و در خصوص پرداخت سهم نیم درصد شهرداری به کتابخانه و نیز ساخت اِلمان کتاب در پارک شهرداری با کتابخانه عمومی شهر همکاری خواهد کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها