رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت خبر داد

راه اندازی کمپین شناسایی افراد مبتلا به ایدز

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، از راه اندازی کمپین شناسایی افراد مبتلا به ایدز در کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۳۵۰۱۶۵
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، محمد مهدی گویا، روز دوشنبه هشتم آذر ۱۴۰۰ در نشست خبری، به تشریح برنامه‌های وزارت بهداشت در حوزه تشخیص و کنترل بیماری ایدز در کشور پرداخت.

وی با اشاره به مشکلاتی که پاندمی کووید ۱۹ برای کنترل ایدز ایجاد کرد، افزود: پاندمی کرونا باعث شد تا روند تشخیص و مراقبت از بیماران اچ آی وی، در دنیا دچار وقفه شود.

گویا با اشاره به اختلال در برنامه‌های مبارزه با ایدز در کشور، گفت: تلاش کردیم در سال جاری بسیاری از خلاء‌ها در رابطه با کنترل ایدز در کشور جبران شود.

وی از راه انداخته کمپین شناسایی افراد مبتلا به ایدز خبر داد و افزود: این کمپین یک ماهه است و ظرف هفته گذشته توانستیم ۶۰ هزار مورد آزمایش برای شناسایی رفتار‌های پرخطر انجام دهیم.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ادامه داد: البته برنامه کنترلی وزارت بهداشت به این کمپین محدود نمی‌شود و برنامه‌های جامع برای تشخیص و کنترل ایدز در کشور داریم.

وی از آماده شدن برنامه پنجم استراتژیک ایدز کشور خبر داد و گفت: این برنامه مراحل پایانی تصویب را می‌گذراند و امیدواریم با حمایت دستگاه‌های مختلف، بتوانیم خلاء‌های برنامه کنترلی ایدز را جبران کنیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها