اخبار کرونا در چند خط ؛

«اومیکرون» هم آمد / قرص ضدکرونا موثر نیست

سویه جدید و جهش یافته کرونا که اومیکرون نام گرفته بسیار خطرناک و مسری ارزیابی شده است.
کد خبر: ۱۳۴۹۷۶۰

به گزارش جام جم آنلاین ، آخرین اخبار مهم ویروس کرونا در رسانه های سراسر جهان:

 

*به دنبال افزایش شمار موارد ابتلا در امریکا این کشور بار دیگر در وضعیت بحرانی قرار گرفته است و به همین دلیل ممنوعیت سفر از و به هشت کشور آفریقایی تصویب شد. این هشت کشور آفریقای جنوبی، بوتسوانا، زیمباوه، نامیبیا، لسوتو، اسواتینی، موزامبیک و مالی هستند. مقامات آفریقای جنوبی بلافاصله این تصمیم گیری را بی عدالتی خواندند.

 

* کتی هوچول، فرماندار نیویورک روز جمعه اعلامیه «اضطراری فاجعه» کووید19 صادر و به افزایش نرخ عفونت و بستری شدن در بیمارستان اشاره کرد.

 

* شرکت داروسازی نواواکس روز جمعه اعلام کرد که کار روی نسخه ای از واکسن کووید-19 خود را برای هدف قرار دادن نوع شناسایی شده در آفریقای جنوبی آغاز کرده است و این واکسن را برای آزمایش و تولید در آینده آماده خواهد کرد.

 

*جهش جدید ویروس کرونا «اومیکرون» نام گرفته است. نخستین مورد از این ویروس جهش یافته در بلژیک شناسایی شده است. این سازمان همچنین اعلام کرد که ممکن است «اومیکرون» سریع‌تر از سایر سویه‌های ویروس کرونا گسترش یابد. در بیانیه‌ این سازمان آمده است: «شواهد اولیه حاکی از خطر بالای عفونت است و اینکه تغییرات زیانباری در اپیدمیولوژی کووید۱۹ روی داده است.» خاستگاه این ویروس در آفریقای جنوبی تعیین شده است.

 

*چند روز پیش در فلوریدای آمریکا یک همایش در رابطه با مضرات واکسن کرونا برگزار شد. اکنون مشخص شده است که اکثر شرکت کنندگان در این همایش از جمله هفت پزشک مخالف واکسن کرونا گرفته اند.

 

*در حالی که تبلیغات بسیار گسترده ای در رابطه با تاثیرگذاری قرص مرک بر بیماری کرونا انجام شده بود اکنون ارزیابی های جدیدنشان میدهد این دارو به طور قابل توجهی در کاهش بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر کمتر از آنچه قبلا گزارش شده بود مؤثر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها