واژگونی یک قایق در آب های ساحلی «کلایس» واقع در شمال فرانسه بیش از 27 مهاجر جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۱۳۴۹۵۳۶

به گزارش جام جم آنلاین ، یکی از بدترین تراژدی های مهاجران غیرقانونی به وقوع پیوست و بیش از 27 مهاجر در آب های شمال فرانسه غرق شدند. این افراد قصد داشتند خود را به انگلیس برسانند.

پیکر 15 تن از این مهاجران از سوی ماهیگیران محلی پیدا شده است. نیروهای فرانسوی نیز ساعاتی پیش جنازه 5 نفر دیگر را پیدا کردند.

این روزها بین مرز دو کشور به خصوص در کانال پرمخاطره مانش تعداد زیادی از مهاجران قصد دارند خود را به انگلیس برسانند که این میزان مهاجرت بی سابقه است.

بوریس جانسور نخست وزیر بریتانیا و مکرون پس از کشته شدن حداقل 27 نفر در تلاش برای عبور از کانال مانش در مرگبارترین حادثه از زمان آغاز بحران فعلی مهاجرت، به یکدیگر اتهاماتی را وارد کردند. 

البته گاردین اعلام کرد امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه چهارشنبه شب در تماس تلفنی با بوریس جانسون بر «مسئولیت مشترک» فرانسه و بریتانیا تأکید کرد و به جانسون گفت که انتظار همکاری کامل دارد و از این وضعیت «برای اهداف سیاسی» استفاده نخواهد شد.

زمانی که روز چهارشنبه قایق غرق شد 34 نفر در این قایق بودند که به گفته سازمان بین المللی مهاجرت بزرگترین تلفات جانی در کانال مانش از زمان شروع به جمع آوری داده ها در سال 2014 بود. دو نفر از بازماندگان در مراقبت های ویژه هستند. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها