امیدها برای درمان بیماران آلزایمر با یک داروی جدید به نام آدوهلم تقریبا از بین رفته است چرا که گویا این دارو عوارض کشنده و خطرناکی دارد.
کد خبر: ۱۳۴۹۴۰۹

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از نیویورک تایمز، داده‌های جدید منتشر شده نشان می‌دهد که ۴۱ درصد از بیماران آلزایمری در آزمایش‌های بالینی کلیدی داروی آلزایمر آدوهلم، خونریزی یا تورم مغزی را تجربه کردند و نکته بسیار مهم تر این است که بسیاری از آنها علامتی در هنگام بروز این عوارض نداشتند.

نگرانی در مورد خطرات ایمنی داروی جدید بحث‌برانگیز آلزایمر آدوهلم پس از مرگ یک زن 75 ساله که پس از دریافت تزریق دارو به عنوان شرکت‌کننده در یک کارآزمایی بالینی دچار تورم مغزی شد، تشدید شد.

مرگ این زن که در کانادا زندگی می کرد در اواخر سپتامبر اتفاق افتاد و تابستان امسال توسط پزشک به سیستم گزارش عوارض جانبی سازمان غذا و دارو گزارش شد.

این دارو از سوی شرکت داروسازی بایوژن ساخته می شود و با نام علمی آدوکانوماب نیز شناخته می شود.

بایوژن در بیانیه ای گفت: «علت مرگ در حال حاضر مشخص نیست. ما می دانیم که بیمار 75 ساله کارآزمایی بالینی با تشنج در بیمارستان بستری شد و تشخیص داده شد که تورم مغزی دارد.»

 

در ادامه این بیانیه آمده است: «به دنبال بستری طولانی مدت، بیمار در حال آماده شدن برای ترخیص بود که حالش بد و به مرکز دیگری منتقل شد. ما اطلاعات گمشده از جمله تصویربرداری از مغز را درخواست کرده‌ایم.»

هفته گذشته یک تحلیلگر بیوتکنولوژی نوشت که گزارش پرونده این زن را از طریق درخواست سوابق عمومی دریافت کرده و به این نتیجه رسیده است که تورم مغز احتمالاً باعث مرگ این زن شده و این اتفاق احتمالاً توسط آدوکانوماب ایجاد شده است.

تورم مغزی و خونریزی مغزی به عنوان عوارض جانبی احتمالی آدوهلم شناخته شده است، یک آنتی بادی مونوکلونال است که به صورت انفوزیون ماهانه تجویز می شود.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها