برنامه عملیاتی تفاهم نامه همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و مرکز خدمات حوزه علمیه استان با هدف افزایش تعاملات فرهنگی، امضا شد.
برنامه عملیاتی تفاهم نامه همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و مرکز خدمات حوزه علمیه استان با هدف افزایش تعاملات فرهنگی، امضا شد.
کد خبر: ۱۳۴۹۳۱۴


به گزارش جام جم آنلاین خرسان رضوی ،  تفاهم نامه همکاری در راستای افزایش تعاملات فرهنگی با حضور حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و حجت الاسلام و المسلمین حسین حائری، مدیرکل مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان رضوی  امضا شد.

در ابتدا حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی  گفت: در واقع تفاهم نامه ها و برنامه های عملیاتی عقد اخوت برای برگزار برنامه های مشترک با دستگاه های اجرایی دیگر در راستای ایجاد خانواده کتابخوان است. حوزه روحانیون، طلاب جوان و خانواده هایشان ظرفیت مناسبی در رابطه با راه اندازی حلقه های کتابخوانی است.
وی افزود: در جامعه امروز کتابخانه های عممی به عنوان قطبهای فرهنگی و اجتماعی برای پاسخگویی به سوالات اطلاعاتی، دانشی و علمی مردم به ویژه قشر کودک و نوجوان و زنان خانه دار به عنوان وفادارترین مخاطبین کتابخانه ها نقش موثری را ایفا می کنند. در واقع هدف اصلی ما استفاده از ظرفیت کتابخانه های عمومی در راستای معرفی و ایجاد مکانی برای برگزاری رودیدادهای مختلف با محوریت کتاب اعم از دوره های مهارتی، کلاسهای آموزشی، مسابقات کتابخوانی و ... با همکاری سایر دستگاه های اجرایی همسو و غیر همسو است.  
مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی حضور طلاب و روحانیون را در کتابخانه های عمومی به عنوان مشاوران دینی را یک گام موثر و موفق در راستای پاسخگویی به سوالات و شبهات دینی مردم به ویژه جوانان دانست.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین حسین حائری، مدیرکل مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان رضوی ضمن گرامیداشت هفته کتاب گفت: امیدورام به برکت تلاش شما خادمان عرصه کتاب، سنت حسنه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و انس با کتاب در جامعه پیشرفت قابل توجه ای داشته باشد.
وی با اشاره به جامعه 22هزاری نفری طلاب در استان خراسان رضوی، افزود: موضوع فرهنگ و خانواده همواره یکی از دغدغه ها و اهداف اصلی در مراکز خدمات حوزه های علمیه بوده است. در همین راستا با تشکیل معاونت های فرهنگی و خانواده در تلاش بوده ایم با برگزاری مسابقات کتابخوانی بتوانیم در مسیر گسترش فرهنگ ناب اسلامی در خانواده های طلاب و روحانیون قدمی موثر برداریم. 
مدیرکل مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان رضوی با اشاره به اینکه فعالیتهای مرکز خدمت حوزه علمیه استان هم سو با فعالیتهای اداره کل کتابخانه های عمومی استان است، اظهار امیدواری کرد با افزایش اطلاعات علمی و دانشی در کنار اطلاعات دینی در خانواده های طلاب و روحانیون شاهد اتفاقت موثرتری در جامعه باشیم.


گفتنی است، طی این تفاهم نامه مقرر شد اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان  رضوی در خصوص کمک به تامین منابع ( کتاب و نشریه ) مورد نیاز کتابخانه های مرکز که امکان استفاده عموم از آنها وجود داشته باشد در قالب کتابخانه های مشارکتی بر اساس دستور العمل مربوطه، عضویت رایگان طلاب ، همسر و فرزندان طلاب در کتابخانه های عمومی در مناسبت های مختلف (سالروز تاسیس نهاد کتابخانه ها ، هفته کتاب و کتابخوانی)، ارائه مشاوره های فنی و تخصصی برای راه اندازی و توسعه کتابخانه های مرکز در سراسراستان، ارسال پوستر و اقلام فرهنگی و تبلیغی  نهاد به مراکز تحت پوشش مرکز خدمات، برگزاري برنامه‌های فرهنگی مثل اجرای نقد و بررسی و رونمایی کتاب، جشنواره کتابخوانی رضوی، معرفی کتاب، نشست‌های کتابخوان ویژه طلاب و استفاده از لوگوی بسیج در تبلیغات جشنواره رضوی (با هماهنگی و درصورت نیاز اخذ مجوزهای لازم از اداره کل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی و سایر واحدهای ذیربط)، معرفی کتاب های مناسب گروه های سنی و اجرای برنامه های متناسب و زمینه سازی جهت آشنایی طلاب و خانواده ایشان با کتابخانه ها  و استفاده از کتابخانه های عمومی اقدامات لازم را انجام دهد.

در مقابل مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان رضوی نیز در فراهم نمودن فراهم نمودن امکان استفاده عمومی از کتابخانه های مشارکتی مرکز و اختصاص درب مستقل بدین منظور، همکاری و مساعدت به منظور معرفی طلاب منتخب در کتابخانه های عمومی به منظور ارائه خدمات راهنمایی ، مشاوره وسخنرانی در موضوعات دینی ، فقهی ، ایجاد کلاس های مشاوره و…
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها