تفاهم نامه همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با هدف افزایش تعاملات فرهنگی، امضا شد.
تفاهم نامه همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با هدف افزایش تعاملات فرهنگی، امضا شد.
کد خبر: ۱۳۴۸۶۹۳

 به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی ، تفاهم نامه همکاری در راستای افزایش تعاملات فرهنگی با حضور حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و ابراهیم زره‌ ساز، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان امضا شد.


در ابتدا حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی ضمن گرامیداشت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار گفت: انعقاد تفاهم نامه های همکاری به مثابه عقد اخوت و برادری بین دو دستگاه، تقویت فعالیتهای فرهنگی و رقم خودن اتفاقات فرهنگی مشترک است. 
وی با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر گردن نسلهای مختلفی از ادبا، هنرمندان، شاعران و ... حق بزرگی دارد، افزود: فعالیتهای کتابخانه های عمومی و کانون پرورش فکری در یک راستا و با هدف پرورش دو گروه سنی مهم و آینده ساز کشور، کودک و نوجوان است. اگر اندیشه این قشر به نحو احسن پرورش یابد، این آموزشها طبق فرموده پیامبر اکرم(ص) «مانند حک بر روی سنگ، ماندگار و پایدار خواهد بود». 
مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با اشاره به فعالیت کتابخانه های سیار در استان، گفت: با توجه به جامعه هدف هر دو دستگاه یعنی کودک و نوجوان می توانیم در کنار یکدیگر و با بهره گیری از ظرفیتهای هر دو دستگاه فعالیتهای اختصاصی و اجتهادی موثر و مفیدی در حوزه کتاب به ویژه در مناطق دور افتاده، کم برخوردار و برخی از شهرستانها با توجه به محدودیتهای موجود انجام دهیم. 
وی با بیان اینکه این همکاری می تواند الگویی در کشور برای خلق رویدادهای فرهنگی موثر باشد، افزود: در جامعه امروز و با توجه به دغدغه ها و مشکلات معیشتی، مردم بیشتر از گذشته نیاز به امید، نشاط و شادی دارند و هر چه بهتر که این امر به واسطه انجام فعالیتهای فرهنگی کتاب محور باشد.

در ادامه ابراهیم زره ساز، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی با بیان اینکه مخاطب اصلی کانونهای پرورش فکری گروه سنی 7 تا 17 هستند، گفت: بالغ بر 6 نوع فعالیت در قالبهای فرهنگی، ادبی و عمومی با محوریت کتاب توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می شود.  همچنین در بخش مکاتبه ای نیز کودکان و نوجوانان در نقاط دور افتاده استان از طریق نامه نگاری با مربیان کانون پرروش فکری در رابطه با امور روزمره، کارهای فرهنگی و ادبی در ارتباط هستند و از نظرات مربیان استفاده می کنند که باعث پرورش نویسندگان و هنرمندان بسیاری از این طریق شده است.
وی با اشاره به اینکه این گونه فعالیتها باعث تقویت حس اعتماد به نفس و خودباوری در فرد می شود، افزود: در واقع مربیان کانون پرورش فکری در نقش یک مربی و کتابدار  سعی در معرفی و ارائه برنامه های فرهنگی کتاب محور به زیباترین شکل ممکن دارند تا بتوانند از این طریق نسل کودک و نوجوان جامعه را به کتاب و کتابخوانی علاقمند سازند. 
ابراهیم زره ساز در پایان در راستای اجرای برنامه «دنیای من، دنیای کتاب» با حضور نویسندگان و با محوریت رونمایی و نقد و بررسی آثار منتشر شده در فضای مجازی خواستار همکاری و تعامل با اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی شد و اظهار امیدواری کرد انعقاد این تفاهم نامه موجب جریان سازی اتفاقات خوب فرهنگی در حوزه کتاب شود. 

گفتنی است، طی این تفاهم نامه مقرر شد اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان  رضوی در خصوص برگزاری وبینارهای مشترک کتابخوانی میان اعضای کتابخانه های عمومی و مراکز کانون؛ اطلاع رسانی مناسب جهت عضویت سراسری رایگان بازنشستگان و نیمه بهاء کارکنان مراکزکانون درکتابخانه های عمومی در مناسبت های مختلف (سالروز تاسیس نهاد کتابخانه ها ، هفته کتاب و کتابخوانی)؛ برگزاري برنامه های فرهنگی مثل اجرای جمع خوانی ، نقد و بررسی ورونمایی کتاب،جشنواره کتابخوانی رضوی، مسابقات کتابخوانی، معرفی کتاب، نشست های کتاب خوان اعضای کانون ها و استفاده از لوگوی  کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان درتبلیغات جشنواره رضوی (با هماهنگی و درصورت نیاز اخذ مجوزهای لازم از اداره کل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی و سایر واحدهای ذیربط)؛ معرفی و ارائه منابع کتابخوان ماه به کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان جهت معرفی به جامعه هدف وایجاد زمینه جهت بازدید اعضا، کتابداران و کارکنان کتابخانه های عمومی استان از مراکز کانون  اقدامات لازم را انجام دهد.

در مقابل حوزه هنری خراسان رضوی نیز در فراهم نمودن اطلاع رساني  ومشارکت درفعاليت هاي کتابخوانی در مراکز کانون پرورش فکری استان از جمله برگزاري جشنواره ملي كتابخواني رضوي ، معرفی کتاب، نشست های روخوانی کتاب ، نقد وبررسی، شعرخوانی؛ برگزاری دوره های آموزشی تخصصی توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای کتابداران کتابخانه های عمومی بخش کودک و نوجوان؛ معرفی و ارائه کتاب ها و محصولات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و برگزاری نمایشگاه های موقت ارائه آثار درکتابخانه های عمومی استان؛ عضویت رایگان ونیمه بهاء فرزندان کارکنان کتابخانه های عمومی استان درمراکز کانون (روزجهانی کودک ومناسبتهای خاص با اخذ مجوز از ستاد)؛ برگزاری وبینارهای مشترک کتابخوانی میان اعضای کتابخانه های عمومی و مراکز کانون؛ معرفی مراکز کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان به کتابخانه های عمومی استان و ایجاد زمینه جهت بازدید اعضا، کتابداران و کارکنان کتابخانه های عمومی استان از مراکز کانون، همکاری های لازم را خواهند داشت.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها