عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در گفت و گو با جام جم آنلاین ،

وضعیت در ایران شکننده است / برای زدن واکسن سریع اقدام کنید

یک عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در کشور وضعیت کنونی کرونا در کشور را بسیار خوب و کنترل شده توصیف می کند اما در کنار به شدت نگران است.
کد خبر: ۱۳۴۹۰۶۵

به گزارش جام جم آنلاین ، دکتر محمدرضا صالحی متخصص بیماری‌های عفونی و عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در کشور به خبرنگار جام جم آنلاین گفت: اوضاع کرونا در کشور از جهت حوزه های بیمارستانی در دو ، سه هفته اخیر خوب بوده است.

صالحی عنوان کرد: تعداد موارد مثبت و روند مراجعه به بیمارستان و درمانگاه ها و البته نرخ بستری شدن به شدت رو به کاهش داشته است و این وضعیت خوبی را به وجود آورده است.

متخصص بیماری های عفونی تاکید کرد: اما با وجود این شرایط خوب و امیدوار کننده همچنان نگرانی همراه کادر درمان است.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در کشور افزود: نخست اینکه بسیاری از مردم پروتکل های بهداشتی را کمتر رعایت می کنند. در کنار این مشکل، بازگشایی های بیشتری در سراسر کشور رخ داده است.

وی ادامه داد: از سویی دیگر خبرهای خوبی از سایر کشورها به خصوص کشورهای اروپایی به گوش نمی رسد. هم اکنون برخی از واریانت های جدید در کشورهای اروپایی رو به گسترش هستند. موارد ابتلا و فوت در اروپا روز به روز در حال افزایش است.

صالحی اذعان داشت: موج های جدید کرونا در برخی از کشورهای اروپایی حتی موجب شده است افرادی که به طور کامل واکسینه شده اند در مواردی جان خود را از دست بدهند که این موارد برای ما بسیار نگران کننده است.

این پزشک متخصص یادآور شد: ما دغدغه این را داریم که در ماه های آینده اگر موج جدیدی وارد ایران شود کار بسیار سختی را پیش روی خود جهت کنترل وضعیت ببینیم.   

وی اذعان داشت: افرادی که واکسن نزده اند در اسرع وقت نسبت به تزریق آن اقدام کنند. تزریق واکسن کرونا به شدت باعث کاهش نرخ مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در ماه های اخیر شده است و افرادی که تا امروز به هر دلیلی واکسن نزده اند هر چه سریعتر نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در کشور در خاتمه گفت: افرادی هم که واکسن زده اند همچنان مقید به پروتکل ها باشند تا وضعیت بهتری را تجربه کنیم. کشور وضعیت شکننده ای دارد و با برخی از بی مبالاتی ها دوباره شرایط بدی را رقم نزنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها