به گزارش جام جم آنلاین، داریوش امانی در گفتگو با فارس اظهار داشت: بر اساس پروتکلهای جدید ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مقرر شده است از ابتدای آذر ظرفیت پذیرش مسافر در ناوگان اتوبوسی بین شهری از 50 درصد به 80 درصد ظرفیت هر اتوبوس افزایش یابد.
وی ادامه داد: برای این منظور مسافران باید در هنگام سفر با ناوگان عمومی مسافری بین شهری دارای کارت واکسن کرونا باشند و یا تست منفی کرونا با اعتبار حداکثر 72 ساعت ارائه کنند.
امانی اضافه کرد: شرکتهای مسافربری نیز مکلف هستند، موارد فوقالذکر را احراز کرده و از فروش بلیت و ارائه خدمات به مسافرانی که واجد شرایط مذکور نیستند، خودداری به عمل آورند و در صورت عدم مقررات خلف آنها مورد پیگیری و رسیدگی واقع میشود.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: پیش از این نیز شرکتهای مسافری با انجام استعلام الکترونیکی وضعیت سلامت مسافران از طریق سکوی «سروا» یا اپلیکیشن «ماسک» نسبت به احراز وضعیت سلامتی مسافران در ارتباط با بیماری کرونا اقدام میکردند از فروش بلیت به مسافرانی که در دوره قرنطینه کرونا قرار داشتند، خودداری میکردند که این امر همچنان برقرار است و همه دستورالعملهای لازم به همه شرکتهای حمل و نقل بینشهری ابلاغ شده است.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای افزود: با توجه به ضدعفونی ناوگان عمومی مسافری در هر سفر، استعلام الکترونیکی وضعیت سلامت مسافران در زمان فروش بلیت و رعایت سایر پروتکلهای بهداشتی و وضع مقررات جدید دایر بر لزوم ارائه کارت واکسن یا تست منفی کرونا به نظر میرسد، شرایط بهداشتی سخت گیرانهتری در جهت حفظ سلامت مسافران ایجاد شده است که استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی برای مسافرتهای بینشهری را همچنان بر وضعیت ایمنی بالا و مناسب بهداشتی قرار داده و هممیهنان گرامی میتوانند با آرامش خاطر از این خدمات استفاده کنند.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سیر تا پیاز حواشی کشتی در گفتوگوی اختصاصی «جامجم» با عباس جدیدی مطرح شد
حسن فضلا...، نماینده پارلمان لبنان در گفتوگو با جامجم:
دختر خانواده: اگر مادر نبود، پدرم فرهنگ جولایی نمیشد
درگفتوگو با رئیس دانشکده الهیات دانشگاه الزهرا ابعاد بیانات رهبر انقلاب درخصوص تقلید زنان از مجتهد زن را بررسی کردهایم