رئیس پلیس فتا استان همدان از شناسایی فردی که با سیم کارت دیگری اقدام به مزاحمت در فضای مجازی کرده بود خبر داد و گفت: مراقب باشید چند سیم کارت بنام شما ثبت شده است.
کد خبر: ۱۳۴۸۴۱۱

به گزارش جام جم آنلاین همدان، سرهنگ فیروز سرخوش نهاد در این رابطه اظهار داشت: درپی مراجعه خانمی جوان به پلیس فتا شهرستان ملایر و طرح شکایت مبنی بر مزاحمت در شبکه اجتماعی اینستاگرام، پرونده‌ای در این رابطه تشکیل شد و بلافاصله موضوع با جدیت در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
وی ادامه داد: با اقدامات تخصصی و فنی صورت گرفته توسط کارشناسان این پلیس و پس از استخراج مستندات مربوطه، متهم شناسایی گردید و با توجه به حساسیت موضوع طی هماهنگی با مقام قضائی وی به پلیس فتا احضار شد.
این مقام سایبری افزود: متهم پس از حضور در پلیس فتا در تحقیقات مقدماتی، هرگونه ارتباط خود را با موضوع انکار کرد ولیکن پس از مواجه با دلایل، مدارک و مستندات موجود در پرونده، در نهایت به جرم خود اقرار کرد و گفت برای اینکه شناسایی نشوم از سیم کارت بنام دیگری برای ایجاد مزاحمت و انتقام جویی استفاده کرده است.
سرهنگ سرخوش نهاد با اشاره به این نکته که فضاي مجازي مکان مناسبي براي حل کردن اختلافات و همچنين انتقام‌جویی نيست بیان داشت: کارشناسان پلیس فتا با استفاده از شگردهای خاص پلیسی و علم روز سایبری، مجرمانی را که با استفاده از سیم‌کارت و اطلاعات دیگران با هویت غیرواقعی در فضای مجازی فعالیت مجرمانه دارند را شناسایی می‌کنند.
این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد: با مراجعه به نشانی اینترنتی mobilecount.cra.ir و هم‌چنین با ارسال کد ملی مالک خط به یکی از شماره‌های ۳۰۰۰۱۵۰ و ۳۰۰۰۵۰۴۹۰۱ از طریق یکی از خطوط تحت مالکیت، از تعداد خطوطی که با کد ملی آنان ثبت‌شده، آگاه شده و نسبت به غیرفعال کردن خطوطی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنند، اقدام کنند.
رئیس پلیس فتا همدان در پایان گفت: شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی، آن را از طریق شماره تلفن 096380 و یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مرکز فوریت های سایبری با ما در میان بگذارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها