دارچین ادویه ای خوشبو است. از دارچین می توان در تهیه چای استفاده کرد، به طوریکه این چای علاوه بر فواید سلامتی، عطر و طعم خوبی نیز دارد.
کد خبر: ۱۳۴۷۸۳۹

به گزارش جام جم آنلاین، پوست دارچین یک ماده مورد نیاز برای درست کردن چای دارچین است. این چای کالری پایینی داشته و می تواند به تنظیم سطوح قندخون کمک کند، همچنین ممکن است منجر به دریافت کالری کمتر و در نهایت کاهش وزن شود.

کاهش کالری مصرفی

مصرف یک فنجان چای دارچین ۲ کالری در هر وعده مصرفی دارد. همچنین استفاده از این چای به جای نوشیدنی های پرکالری از جمله نوشابه می تواند منجر به کاهش کالری مصرفی شود. نوشیدن چای دارچین یک بار در هفته به جای استفاده از نوشابه می تواند به کاهش وزن کمک کند.

افزودنی های قندی

طعم چای دارچین به طور طبیعی تند است، به این معنا که یک فنجان از این چای دارای عطر و طعم بسیاری بوده و نوشیدن آن بدون افزودن قند یا شکر نیز امکان پذیر است، اما از طرف دیگر نوشابه حاوی میزان بالایی قند افزودنی بوده و نوشیدن آن به جای چای دارچین میزان زیادی قند برای بدن فراهم می کند.

پیروی از یک رژیم غذایی با میزان بالایی از قند یا شکر می تواند منجر به چاقی و اضافه وزن شود. همچنین براساس توصیه انجمن قلب امریکا، افزودنی های قندی نباید بیشتر از ۱۰۰ تا ۱۵۰ کالری دریافتی شما در روز باشد.

کنترل قند خون

دارچین حاوی میزان بالایی پلی فنول بوده که در طب چینی برای درمان سطوح قندخون بالا و نامساعد کاربرد دارد.

براساس مقاله منتشر شده در مجله موادغذایی دارویی در ایالات متحده پیرامون تاثیر دارچین بر قند خون، این نتیجه حاصل شد که مصرف دارچین در رژیم غذایی منجر به کاهش سطوح قند خون بالا و نوسانات قندخون در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ و پیش دیابتی شده، به طوریکه این دو نشانه با ابتلا به چاقی در ارتباط است.

سطوح قند خون ثابت می تواند موجب ولع کمتر برای غذاخوردن و همچنین سطوح انرژی باثبات تری شود که در این صورت به کنترل و کاهش وزن کمک می کند.

منبع: بهداشت نیوز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها