رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان بجنورد عنوان کرد:

اجرای عملیات احداث راه روستایی بطول 50 کیلومتر / آغاز احداث 3 دستگاه پل

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان بجنورد گفت: با توجه به مجموع اعتبارات پیش بینی شده برای سالجاری و تخصیص آن، برنامه مدونی جهت احداث راه و ابنیه و بهسازی مسیرهای روستایی در قالب طرح ابرار و پیمانی در سطح شهرستان برنامه ریزی گردیده است .
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان بجنورد گفت: با توجه به مجموع اعتبارات پیش بینی شده برای سالجاری و تخصیص آن، برنامه مدونی جهت احداث راه و ابنیه و بهسازی مسیرهای روستایی در قالب طرح ابرار و پیمانی در سطح شهرستان برنامه ریزی گردیده است .
کد خبر: ۱۳۴۷۷۱۸

 

به گزارش جام جم آنلاین خراسان شمالی ؛ بنا به اعلام  روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی، هومن وکیلی با بیان این مطلب خاطر نشان کرد: این طرح امسال در 8 کیلومتر از محورهای این شهرستان بصورت روکش آسفالت در مرحله برگزاری مناقصه می باشد و انجام عملیات خاکی راه های روستایی ایوب (0.9 کیلومتر) ، جودر (2.6 کیلومتر) رزقانه (3.6 کیلومتر)، یزدان آباد (3 کیلومتر)، قلعه محمدی – حسن آباد (4 کیلومتر)، قتلیش پیربز (6 کیلومتر)، ریین
(18 کیلومتر)، کی کی (7 کیلومتر)، تات برزانلو (2 کیلومتر) و سلولی-شاه اجاقی (3 کیلومتر) مجموعا به طول 50.1 کیلومتر در سطح شهرستان در حال انجام می باشد.

وی افزود: برنامه ریزی جهت اجرای پروژه های فوق با پیش بینی تامین اعتبارات لازم در منابع اعتباری شهرستان ، دو سفر استاندار محترم به شهرستان و همچنین اعتبارات محرومیت زدایی در سال مالی 1400 پس از تخصیص و استفاده از ظرفیت بالای گروه های جهادی و سپاه و بکارگیری ماشین آلات راهداری شهرستان قابل انجام خواهد بود.

همچنین ایشان با اشاره به موافقت فرماندار محترم شهرستان جهت پیش بینی خرید یک دستگاه بیل مکانیکی از اعتبارات عمرانی شهرستان برای شهرستان بجنورد نیز اشاره نمودند در صورت تخصیص اعتبار و تهیه بیل ، ضمن ارتقاء خدمات پدافندی درسطح شهرستان و استان در بحران ؛ هزینه های تمام شده برخی از پروژه های راهسازی که مستلزم ترانشه برداری و عملیات خاکی میباشد کاهش پیدا خواهد کرد .

وی اعلام کرد: ضمن انجام اقدامات مستمر راهداری شامل روکش ، لکه گیری های موضعی و نقطه ای در طول محور ، تنقیه ابنیه ، جاروب سطح و حاشیه راه ها ، تعمیر تابلو علایم و .... اقدامات و پیش بینی های راهداری زمستانی در طول محور ها با اورهال ماشین آلات و نمک پاش ها و تجهیز راهدارخانه ها و تهیه مصالح شن نمک در سطح شهرستان در حال انجام میباشد.  شهرستان بجنورد با 3 راهدارخانه ثابت (مرکزی – امین الله – ناوه) و یک سوله شن نمک جاده ای (سیساب) و 2 راهدارخانه فصلی (حصار حسینی – سیساب) آمادگی کامل جهت ارایه خدمات در فصول بارش و بحران میباشد.

وی طلب بیش از 82 میلیارد ریالی پیمانکاران در کنار افزایش 102 درصدی هزینه آسفالت و افزایش تورم هزینه تمام شده عملیات عمرانی و حذف اعتبارات ملی راههای روستایی در سطح کشور را مهمترین عامل کندی پیشرفت آسفالت راههای روستایی شهرستان به رغم اقدامات مناسب عملیات زیر سازی با ماشین آلات راهداری و احداث پلها دانست.

ایشان در بخش دیگر سخنان خود درباره حذف نقاط پرتصادف در جاده های این شهرستان گفت: برای تامین و ارتقای ایمنی سفرهای جاده ای، درسال گذشته ضمن آشکار سازی تمامی نقاط پرتصادف شهرستان، 7 نقطه پرتصادف و حادثه خیز ( زیرگذر قره خانبندی ، تقاطع کشتارگاه ، تقاطع فیروزه-سنخواست ، قارلق ، چناران شهر، تقاطع ارکان ، قبل پل روگذر محور اسفراین ) در راههای شهرستان تا کنون اصلاح و ایمن سازی گردیده و 4 عدد از پیچ های پر خطر شهرستان نیز در 6 ماهه نخست امسال ترانشه برداری و تعریض گردید و علاوه بر آن رفع ده نقطه حادثه خیز دیگر در راههای شهرستان در برنامه کاری سال مالی جاری قرار دارد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان بجنورد خاطر نشان کرد: خط کشی، اجرای سرعتکاه و شیارهای لرزاننده عرضی و طولی محور با اولویت نقاط پر خطر، نصب و بهسازی بیش از 1000 عدد علائم و تابلوهای ایمنی ، اجرای گاردریل و برطرف کردن معایب و بازسازی حفاظ ها و گاردها و اجرای ریسه خاکریز در طول محورهای شهرستان از دیگر اقدامات انجام شده و در دست اقدام این شهرستان می باشد. 

وی حفاظت از حریم راه ها و ایمن سازی مدارس حاشیه جاده ها را از دیگر رسالت های اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان عنوان کرد و اظهار داشت: طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راهها در سه مدرسه مجاور جاده ای  در کلاته محمدعلی پهلوان ، حمزانلو و صندل آباد شهرستان انجام خواهد شد. مضافاً در راستای حفظ و صیانت از حریم ، گشت های راهداری ضمن توجیه اولیه مالکین و متصرفین حریم راه در 6 ماهه ابتدای سال بیش از 50 تخریب مستحدثات و سازه های موقت و فنس کشی های غیر مجاز انجام شده است .
وی افزود: تسطیح و تیغ زنی جاده های شنی به طول 200 کیلومتر، ترانشه برداری به میزان بیش از 10 هزار مترمکعب و همچنین با اتمام مطالعات احداث 3 دستگاه ابنیه فنی در روستاهای کلاته آقا نبی و اخلی-دنگل و کلاته یاور در محورهای این شهرستان پس از تخصیص اعتبار اقدامات ساخت آن عملیاتی خواهد شد .

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان بجنورد گفت: بازدید و نظارت بر ناوگان باری و مسافری با همکاری پلیس راه بجنورد-شیروان به صورت مستمر انجام میشود و در این زمینه در شش ماهه سالجاری 56 مورد تخلف کشف و اقدامات قانونی صورت گرفت.

وکیلی با اشاره به تردد ناوگان باری با طول، ارتفاع، عرض و تناژ بالا گفت: رانندگان این ناوگان مکلف هستند برای تردد در محورهای سطح کشور پروانه ترافیکی دریافت و نسبت به رعایت اضافه بار اقدام نمایند و در این زمینه در شش ماهه سالجاری بیش از 50  تخلف با همکاری پلیس راه شهرستان شناسایی و رسیدگی گردیده است.

شهرستان بجنورد دارای  35.2 کیلومتر راه فرعی و 75.8 کیلومتر راه اصلی و 374.78 کیلومتر آسفالت راه روستایی و 335 کیلومتر راه روستایی شوسه و خاکی برخوردار می باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها