صید ۳امتیازی تیم ملی فوتبال در صیدا و حال خوبی که مردم ایران دارند

غلبه اراده بر شکست باد آورده!

این است لذت فوتبال. بی‌خیال فضای‌مجازی و هر آنچه که در آن مطرح می‌شود.
کد خبر: ۱۳۴۷۲۶۷

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ، فوتبالی که ایران بازی کرد شاید زیاد دلچسب نبود اما انتهایش خیلی چسبید؛ یعنی چهار-پنج دقیقه آخر بازی که درنهایت یک پیام را به همراه داشت: تا آخرین لحظه بجنگ و ناامید نشو. لبنانی‌ها حاشیه را از چند روز قبل آغاز کرده بودند؛ جایی که بدترین زمین را برای این بازی انتخاب‌کرده و اصلا سوال اینجاست که چطور کنفدراسیون فوتبال آسیا به آنها برای این بازی مهم مجوز داده است؟ شاید اگر ابراهیم قاسمپور یا فیروز کریمی در تیم‌ملی بودند همان تفسیر همیشگی‌شان از زمین مسابقه را می‌کردند؛ یعنی پیچیدن پای بز در زمین خراب یا کاشتن سوزن فرفره و روییدن میخ طویله! حاشیه‌هایی که وزیر لبنانی برای چمدان‌ها ‌راه انداخت هم عجیب بود. اتفاق خاصی نبود اما چرا هیچ‌کس به کره‌جنوبی و عراق و سوریه به دلیل حمل چمدان‌های‌شان ایرادی نگرفت؟! آقای وزیر حتی به خودش زحمت نداده بود از فوتبالی‌های کشورش سوال کند که برنامه ایران چیست و آیا آنها برای اردویی که قرار است در اردن برگزار کنند وسایلی همراه‌شان آورده‌اند یا نه؟حتی این هم به کنار؛ باد! باد هم از بد قصه با آنها همراه بود تا مشت‌های گره‌کرده‌شان روی اعصاب بازیکنان ایران تلنگر بزند. خودمان هم در به‌وجودآمدن حاشیه‌ها کم نقش نداشتیم. درست یا غلط، اسکوچیچ تصمیمی گرفت و باید به آن احترام گذاشت اما همین تصمیم، خودش حاشیه‌های زیادی را به‌همراه داشت و هر چه بود بدون مهدی طارمی هم ایران برد؛ آن هم چه بردی. هر کاری از دست‌شان برآمد کردند که ایران ببازد اما ورق طور دیگری به زمین برگشت. حالا آن تیمی که سه امتیاز را دشت‌کرده و در بالای جدول گروه خودش آقایی می‌کند ایران است و بس؛ حتی اگر پس از بازی، بازیکنان در فضای‌مجازی پیام مشترکی را منتشرکرده و از کمبودها گله کنند اما باید گفت که این پیروزی خیلی چسبید. این لذت فوتبال برای ساعاتی هم که شده حال مردم زیر فشار را خوب کرد و این پیروزی حرف‌های زیادی را در دل خودش نهفته داشت. مطالبات بازیکنان برای پیراهن‌هایی که پس از هر بازی مجبور به شستن آن هستند، پاداش‌هایی که نگرفته‌اند و همه دغدغه‌هایی را که دارند باید شخص شهاب‌الدین عزیزی‌خادم پاسخگو باشد و منطقی هم هست. شما شیربچه‌ها با همه سختی‌هایی که دارید به فکر بازی با سوریه و پس از آن بازی با عراق باشید تا هم دوباره دل میلیون‌ها ایرانی را شاد کنید و هم یک صعود آسان دیگر به جام‌جهانی را تجربه؛ بسم‌ا... .

 

 

تات: مزد صبوریمان را گرفتیم

ماریو تات که به دلیل اخراج اسکوچیچ در نشست خبری بعد از بازی با لبنان شرکت کرده بود، اظهار داشت: قبل از این‌که به لبنان سفر کنیم می‌دانستیم بازی سختی در پیش داریم ولی از همان ابتدا می‌دانستیم از حریف بهتر هستیم و نشان دادیم از تیم لبنان سرتر هستیم. وی افزود: بازی برای ما گره خورد چون لبنان وقفه‌های زیادی ایجاد می‌کرد. البته از دقیقه اول می‌دانستیم باید با تمرکز وارد زمین شویم ولی روی یک توپ نامشخص و نامعلوم گل‌ خوردیم اما نتیجه صبوری خودمان را با زدن ۲ گل گرفتیم. این برد حکم یک جایزه برای صبوری ما بود که تا دقایق آخر از خود نشان دادیم. مربی تیم‌ملی تاکید کرد: بازیکنان ما تا دقیقه آخر جنگیدند و این یک قدم بزرگ برای صعود تیم‌ملی کشورمان به جام‌جهانی بود.خبرنگاری در مورد رفتار تحریک‌آمیز اسکوچیچ بعد از به ثمر رساندن گل اول بازی از تات سوال کرد که وی پاسخ داد: خیلی سخت است در مورد این مساله توضیح بدهم ولی در بازی‌هایی که پرتنش است و حریف با وقفه‌های زیاد شما را آزار می‌دهد چنین مساله‌ای خیلی طبیعی است. هیجانات ما در آن لحظه خیلی بالا بود و نشان دادن حرکت سرمربی تیم‌ملی بعد از گل تساوی خیلی غیر‌ طبیعی نبود.




درخواست وزیر ورزش در مورد بازی‌های دوستانه تیم‌ملی

وزیر ورزش و جوانان از مسوولان فدراسیون فوتبال خواست برای برپایی اردو در کیش با حضور چند تیم برنامه‌ریزی کنند. سیدحمید سجادی درخواست کرد تا با توجه به اهمیت بازی‌های جام‌جهانی فوتبال، امکانات و زیرساخت‌های موجود درکیش و نزدیکی قطر به ایران شرایطی فراهم شود تا بازی‌های تدارکاتی تیم‌ملی فوتبال در این جزیره پیگیری شود. وی در ادامه از عزیزی خادم، رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان خواست برای دعوت از چند تیم فوتبال خارجی برای برپایی اردو در جزیره کیش برنامه‌ریزی کند.



تیم‌ملی ایران در اردن

تیم‌ملی فوتبال ایران جهت برگزاری دیدار خود مقابل سوریه دیروز بیروت را به مقصد امان ترک کرد و پس از یک ساعت و ۱۵ دقیقه پرواز وارد اردن شد. شاگردان دراگان اسکوچیچ که لبنان را در زمین خود ۲ بر یک شکست دادند، روز سه‌شنبه در امان اردن به مصاف سوریه خواهند رفت تا ششمین دیدار خود در انتخابی جام‌جهانی را برگزار کنند. سوریه به دلایل امنیتی، در کشور اردن از رقبای خود میزبانی می‌کند. بازی رفت این دو تیم یازدهم شهریور در تهران با پیروزی یک بر صفر شاگردان دراگان اسکوچیچ همراه بود.



حالا زمان پایان دادن به حواشی است
 
بهزاد داداش زاده - کارشناس فوتبال 
پیروزی ۲ بر یک تیم‌ملی ایران برابر لبنان چیزی شبیه به یک معجزه فوتبالی بود و خدا خواست که تیم‌ملی در این دیدار بازنده از زمین خارج نشود. شکست مقابل لبنان با توجه به جوی که قبل از بازی در فضای تیم ایجاد شده بود می‌توانست مشکلات زیادی برای تیم‌ملی در ادامه رقابت‌ها ایجاد کند اما خداراشکر در لحظات پایانی همه چیز آن‌طور که به خیر فوتبال ایران بود رقم خورد.
ما در دیدار با لبنان بطور کلی آرامش تیمی خوبی نداشتیم و بازیکنان تیم‌ملی بخصوص در نیمه اول از نظر روحی آشفته بودند و از انگیزه کافی برای پیروزی برخوردار نبودند. گلی هم که خوردیم روی اشتباه فردی دروازه‌بان و تعلل مدافعان به ثمر رسید و همه دیدیم که تیم‌ملی در نیمه اول بازی خوبی به نمایش نگذاشت اما خوشبختانه در اواخر نیمه دوم با تعویض‌های خوبی که صورت گرفت، در پنج دقیقه وقت اضافه ، با فرصت‌طلبی بچه‌ها نتیجه به سود ما عوض شد تا گامی بزرگ به سوی جام‌جهانی قطر برداشته شود.
با این برد حالا می‌توان امیدوار بود مشکلاتی که قبل از بازی با لبنان ایجاد شده بود با مدیریت صحیح فدراسیون و کادر فنی زودتر حل شود و مهدی طارمی به جمع نفرات تیم برگردد. ما در مقابل سوریه، علیرضا جهانبخش را بدلیل دو اخطاره بودن نداریم بنابراین حضور طارمی در دیدار با سوریه می‌تواند به پیروزی ما مقابل سوریه کمک کند تا با دغدغه‌ای کمتر صعود به جام‌جهانی را جشن بگیریم.
بی‌شک برای همه ما فقط و فقط موفقیت تیم‌ملی و خوشحالی مردم مهم است. پس بهتر است در این موقعیت حساس مسائل حاشیه‌ای و اختلافات را از تیم‌ملی دور کنیم و کادر فنی و بازیکنان تیم‌ملی با وحدت و همبستگی توام با آرامش در رقابت‌های باقی‌مانده شرکت کنند تا براحتی و بدون مشکل به جام‌جهانی صعود کنیم‌.  شاید خیلی‌ها بگویند سوریه آسان‌ترین حریف برای تیم‌ملی است اما من معتقدم تمام تیم هایی که به این مرحله رسیدند انگیزه‌های  فراوانی برای صعود به جام‌جهانی دارند و بنظرم سوریه هم یکی از تیم‌های آسیایی است که با همه توان و قدرت خود در بازی‌ها حضور پیدا می کند و قطعا بدانید که در برابر ما حریف دست وپا بسته‌ای نخواهد بود و بازی سختی را در مقابل سوریه خواهیم داشت. در دیدار با لبنان به این تجربه رسیدیم. بنابراین همه تیم و کادر فنی بایستی یکدل و متحد شوند تا ان‌شاا... بدون مشکل خاصی به جام‌جهانی ۲۰۲۲  قطر راه پیدا کنیم‌.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها