تشدید نظارت‌ بر بازار و کنترل قیمت‌ها در خرم‌آباد

فرماندار خرم‌آباد گفت: نظارت‌ بر بازار با هدف کنترل قیمت‌ها و برخورد با اصناف متخلف در این شهرستان تشدید می‌شود.
کد خبر: ۱۳۴۷۲۲۴

به گزارش جام جم آنلاین لرستان: جعفر طولابی افزود: تورم و گرانی با گران‌فروشی متفاوت است و برخی افراد فرصت‌طلب از شرایط کنونی سوء‌استفاده نموده و اقدام به گران‌فروشی، کم‌فروشی و احتکار کالاهامی‌کنند که باید با این‌گونه عوامل برخورد قاطعی صورت پذیرد.

وی ادامه داد: به دلیل شرایط کنونی بازار و روند افزایشی قیمت کالاها، تشدید نظارت ها و کنترل قیمت ها توسط دستگاه‌های متولی ضروری است.

طولابی تصریح کرد: گاهی با کمیاب شدن یک کالا ثبات و آرامش بازار بهم می خورد که دستگاههای نظارتی مانند سازمان صمت و تعزیرات حکومتی بایستی با عوامل متخلف و سودجو برخورد نمایند.

فرماندار خرم اباد گفت: می‌توان برای هر محله یک تیم ویژه نظارتی با مسوولیت مشخص تعریف کرد و با استفاده از ظرفیت نیروهای بسیجی و بازرسین افتخاری با تشدید نظارت‌ها مانع سودجویی برخی افراد و گران‌فروشی شد.

وی عنوان کرد: باید اطلاعات کسبه و بازاریان در سامانه جامع تجارت ثبت و به‌روزرسانی شود، و پیگیری لازم در عملیاتی کردن این طرح به منظور شناسایی انبارها و ورود و خروج کالاها صورت پذیرد.

طولابی در خصوص تامین و توزیع کالاهای اساسی نیز اظهار کرد: مدیران جهادکشاورزی تمهیدات لازم را جهت تهیه و تامین به‌موقع کالاهای اساسی پیش‌بینی نموده و نیروی انتظامی نیز از خروج کالاهای اساسی و نهاده کشاورزی و دامی بدون مجوز خروج از شهرستان جلوگیری کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها