واكنش بيرانوند و هموطنان به گزارش گروه حوادث جام‌جم

نوجوان فداکار به آرزویش رسید

تیم های سرای کتابخوانی، اصفهان لاین و اتاق قرمز پس از ارزیابی هیات داوران به عنوان تیم های برتر نخستین رویداد کارآفرینی نوجوان کارآ معرفی شدند.
کد خبر: ۱۳۴۶۴۴۱

معرفی تیم های برتر رویداد کارآفرینی به گزارش جام جم انلاین اصفهان؛رویداد کارآفرینی نوجوان کارآ از تیرماه امسال به شکل متمرکز و با برگزاری جلسات اتاق فکر با حضور رئیس اداره فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی، مسئول خانه جوان، مسئول خانه نوجوان و مدیر عامل مرکز نوآفرینان امین، با هدف کارآفرین پروری نوجوانان و والدین و افزایـش آگاهی و مهارت در حوزه کارآفرینی آغاز به کار کرد.
به گفته سیدصالح خشوعی رئیس اداره فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، پس از اطلاع‌رسانی در تمام مناطق شهری به‌ویژه فرهنگسراها برای شرکت در این رویداد حدود ۲۴۰ نفر از نوجوانان و جوانان ثبت‌نام اولیه داشتند و پس از برگزاری پیش‌رویدادهایی با موضوع طراحی مسیر شغلی برای والدین و نوجوانان و ارزیابی اولیه به‌وسیله تست رغبت‌شناسی شغلی هالند برای 150 نفر، در نهایت ۱۱۰ نوجوان به‌طور مستمر در کارگاه‌های برنامه توسعه فردی، ترسیم نقشه ذهنی، بوم مدل کسب و کار، مسئله‌شناسی و راه‌حل‌یابی و نیز کارگاه‌های تخصصی صداپیشگی، طراحی و نقاشی، عکاسی، تئاتر و بازیگری، نویسندگی و داستان‌نویسی شرکت کردند. همچنین برای بیش از 100 نفر از والدین کارگاه‌های تخصصی برگزار شد.
این تلاش‌ها و برگزاری جلسه ایده‌پردازی رویداد نوجوان کارآ در نهایت منجر به ارائه ۲۲ ایده شد که ۹ ایده به مرحله تیم‌سازی و ورود به مرحله نهایی رسیدند. این نوجوانان و جوانان به مدت ۱۲۰ ساعت در جلسات مشاوره و منتورینگ تخصصی شرکت کرده و بوم مدل کسب و کار خود را تکمیل کردند.
گروه کهکشان صفر و یک پرومینو، گروه ایده نوجوان کارآ، گـروه رسانه آنلاین نوجوان( نوبین)، گروه ققنوس، گـروه اتاق قـرمز، گروه هاتف، گروه اصفهان لاین، گروه اپ مجری و گروه سرای کتابخوانی تیم های راه یافته به مرحله نهایی بودند که صبح جمعه 14 آبان در فرصت تعیین شده ایده‌های کارآفرینانه خود را از جنبه هایی چون راه حل، ماموریـت، ارزش پیشنهادی، استراتژی ورود به بازار کار، مقایسه با رقبا و برآورد بازار در حضور مسئولان شهری، کارآفرینان اصفهانی، هیئت‌داوران و والدین خود در هنرسرای خورشید به معرض قضاوت هیئت‌داوران گذاشتند.
معاون فرهنگی شهردار اصفهان با حضور در اختتامیه رویداد «نوجوان کارآ»، گفت: باید ایمان داشته باشیم نوجوانان می‌توانند با کمک، همراهی و دعای خیر والدین و باور داشتن آنها به جایگاه‌های بزرگی برسند.
مجتبی شاه‌مرادی ضمن تقدیر از حضور خانواده‌ها در این مراسم از والدین خواست قدر نوجوانان خود را بدانند و اظهار داشت: به واسطه فرزندان نوجوان خود شاهد دنیای متفاوت آنها هستم. دنیای نوجوانان نسل امروز دنیای متفاوتی نسبت به نسل گذشته است و اجراهای امروز این موضوع را به خوبی نشان داد که بیانگر تفاوت و فاصله دیدگاه‌های نوجوانان با والدین آنها است.
وی افزود: باید باور کنیم که در زمانه متفاوتی زندگی می‌کنیم و ایمان داشته باشیم نوجوانان می‌توانند با کمک، همراهی و دعای خیر ما والدین و باور داشتن آنها به جایگاه‌های بزرگی برسند.
وی خطاب به نوجوانان حاضر در اختتامیه رویداد نوجوان کارآ تصریح کرد: به‌عنوان یکی از مسئولان فرهنگی شهر اصفهان تمام‌قد از شما حمایت خواهم کرد و امیدوارم طرح‌های خوبی مانند «توان هفت» به همت شما در شهر اصفهان تداوم یابد.
معاون فرهنگی شهردار اصفهان ادامه داد: تلاش می‌کنیم زمینه را برای رشد فرزندان شهر اصفهان فراهم کنیم و درخواست من این است که به برخی ناامیدی‌ها و فضاهای یأس‌آلود توجه نکنید، چون اصفهان زیبا و دوست‌داشتنی و ایرانی که قلب همه ما برای آن می‌تپد به انرژی و توان نوجوانان و جوانان نیاز دارد و آینده بسیار روشنی در انتظار اصفهان و ایران است.
شاه‌مرادی خطاب به مسئولان شهر و کشور تصریح کرد: امروز مسئولیت ما بسیار سنگین‌تر از گذشته است و بسیاری از مهاجرت‌ها و فضای ناامیدی که گاهی بر زندگی فرزندان ما سایه می‌افکند، ناشی از بی‌تدبیری‌های ماست. امیدوارم در هر مسئولیتی همت کنیم و با اراده جمعی اتفاقات خوبی را رقم بزنیم و تنها کافی است که زمینه‌ها را فراهم کنیم و به موفقیت باور داشته باشیم.
در آیین اختتامیه این رقابت ها، هیات داوران متشکل از ابراهیم زرگران، امیرفربد فرید، محمدحسین اژه ای و محمد قطبی پشت میز داوری مستقر شدند و سپس گروه های شرکت کننده بر روی صحنه حضور یافته که هر گروه چهار دقیقه برای ارائه طرح فرصت داشت و سه دقیقه نیز به پرسش و پاسخ هیات داوران و پاسخگویی به سوالات آن ها درباره طرح اختصاص داشت.
در ادامه حجت الاسلام محمد قطبی خطاب به نوجوانان شرکت کننده در رویداد گفت: فعالیت شما از فردا به طور جدی شروع می شود و فارغ از بحث برگزاری رویداد، باید برای عملیاتی کردن برنامه هایتان تلاش کنید.
وی ادامه داد: به عنوان داور در رویدادهای کارآفرینی زیادی در شهرهای مختلف کشور حضور داشته ام اما معتقدم سطح ایده های ارائه شده در اصفهان از دیگر شهرها بالاتر است که از شهرداری اصفهان بابت برگزاری دوره های کارآفرینی و توجه ویژه به نوجوانان تشکر می کنم.
محمد حسین اژه ای، دیگر داور رویداد کارآفرینی نوجوان کارآ ابراز امیدواری کرد و افزود: تجربه ای که نوجوانان در طول برگزاری این رویداد و با شرکت در دوره های آموزشی و فراگرفتن اصول کارآفرینی به دست می آورند، برای آینده آن ها تاثیرگذار خواهد بود.
امیرفربد فرید، یکی دیگر از داوران این رویداد نیز با بیان اینکه از ارائه نوجوانان لذت بردم، یادآور شد: رشد کارآفرینی در جامعه، نیازمند فرهنگ و قانون بوده و خوشحالم که شهرداری اصفهان به این موضوع ورود پیدا کرده است.
وی تصریح کرد: در قوانین کسب و کار 13 معیار در نظر گرفته شده که ایران در زمره پایین ترین رده ها جای گرفته اما از لحاظ پتانسیل کارآفرینی رتبه نهم را دارد و ضروری است که برای استفاده از این حجم توانایی برنامه ریزی کلانی انجام گیرد.
ابراهیم زرگران، آخرین داوری بود که به بیان نظراتش پرداخت و گفت: نوجوانان شرکت کننده در این مسابقه، اگر می خواهند در مقوله کارآفرینی فعالیت کنند، باید تفکر رویداد محوری را از خود دور کنند.
وی ادامه داد: خوشبختانه امروزه حمایت از کارآفرینی نوجوانان و جوانان، از سطح خانواده به سطح جامعه رسیده و شهرداری اصفهان در این حوزه برنامه های خوبی را اجرا کرده است.
زرگران بیان داشت: نباید این تصور را داشته باشید که مشتریان ایده شما، خانواده و نزدیکانتان هستند و در هر ایده کارآفرینی باید به مشتری فکر کنید زیرا محوریت با مشتری است.
همچنین فاطمه اکبرزاده مسئول خانه جوان سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در این مراسم با اشاره به آموختن داشتن برنامه توسعه فردی، چشم‌اندازنویسی، هدف‌گذاری و داشتن مأموریت در زندگی به نوجوانان در رویداد نوجوان کارآ گفت: در طول این رویداد یاد گرفتیم چگونه کار تیمی انجام دهیم.
وی با هم کار کردن و با هم بودن، داشتن اتحاد و انسجام، مهرورزی، صبور بودن و داشتن قدرت استدلال بدون رنجاندن یکدیگر، تقسیم کار، مشورت، تحقیق و پژوهش و بررسی را از دیگر آموخته‌های این رویداد دانست و اضافه کرد: یاد گرفتیم از اکنون ایده‌پردازی کنیم و خود را جدی بگیریم چون منحصر به ‌فرد هستیم. همچنین یاد گرفتیم ایده‌های خود را بپرورانیم و راه عملیاتی شدن آنها را پیدا کنیم.
اکبرزاده نوجوانان را سرشار از حس‌های خوب زندگی دانست و تصریح کرد: شاهد این امر پیام یکی از دختران نوجوان شرکت‌کننده به من بود که عنوان می‌کرد دیگر ناامید نیست و به زندگی فکر می‌کند، راه خود را پیدا کرده و برای هر روز خود برنامه دارد و با هدف زندگی می‌کند.
مسئول خانه جوان سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به خرسندی نوجوانان از همراهی والدین با آنها افزود: تیم‌های شرکت‌کننده در این طرح را رها نمی‌کنیم و تلاش می‌کنیم با ایجاد ارتباط با مراکزی که از کارآفرینان حمایت می‌کنند به رشد تیم‌ها کمک کنیم.
گفتنی است؛ پس از ارزیابی ایده های ارائه شده از سوی داوران آرای تیم های برتر اعلام شد که بر این اساس گروه سرای کتابخوانی متشکل از فاطمه فاتحی، الهه واعظی، آریانا صالحی، شنتیا معینی، علی شیرانی، مبینا جلوانی و ساره خدادادی رتبه برتر را به خود اختصاص داد. گروه اصفهان لاین متشکل از کیمیا اکبری، ابوالفضل ترکیان، محمد سجاد کدخدایی، ملیکا اسماعیلی، نگار کاظم پور، فاطمه رمضانی و فرزانه ترابی عنوان دوم را کسب کرد و گروه اتاق قرمز متشکل از نیوشا خسروی، آناهیتا بهشتی، احسان عظیمی، علی نمازی پور، فاطمه مسینه، امیرمحمد جعفریان، فاطمه کیانی و فاطمه هارونی به مقام سوم دست یافت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها