گفت‌وگو با اعظم سنایی، کاپیتان تیم‌ملی اسکیت هاکی روی یخ

منتظر خبرهای خوب از دختران هاکی باشید

کاپیتان تیم اسکیت هاکی روی یخ بانوان ایران است؛ یکی از مطرح‌ترین بازیکنان ایرانی این رشته که در اولین مسابقات بین‌المللی این رشته درخشیدند و تاریخ‌ساز شدند.
کد خبر: ۱۳۴۶۱۳۱

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ، اعظم سنایی با قطعیت می‌گوید این رشته برای بچه پولدارها نیست و به عنوان مربی و کاپیتان این تیم اعتقاد دارد آینده روشنی در انتظار دختران تیم هاکی روی یخ ایران است.

 

 در اولین مسابقه بین‌المللی تاریخ سازی کردید، مسابقات چطور بود و به عنوان کاپیتان تیم چه حسی از این تاریخ‌سازی داشتی؟
این اولین دوره مسابقات ما در سطح بین‌المللی بود که در سطح خیلی بالایی برگزار شد. با این‌که شرایط کرونایی کار را خیلی سخت کرده بود اما از شهریور سال گذشته وارد اردو شدیم و سعی کردیم حداقل هفته‌ای یک جلسه تمرین کنیم. البته تجربه تیم‌هایی که با آنها بازی کردیم خیلی از ما بیشتر بود ولی خدا را شکر نتیجه قابل‌قبولی گرفتیم. کسی باورش نمی‌شد  ایران تیم هاکی روی یخی چنین درخشان داشته باشد!

 چقدر این جمله را شنیدی که هاکی برای بچه پولدارهاست؟
این جمله یکی از پرتکرارترین جملاتی است که از روزی که وارد هاکی شدم، شنیده‌ام. هیچ شکی نیست که این رشته پرهزینه است. تعداد لوازم ما زیاد و گران است ولی با قاطعیت می‌گویم بازیکنان هاکی بچه پولدار نیستند. اکثر بچه‌های تیم را افرادی تشکیل می‌دهند که از بطن جامعه‌اند و از خیلی تفریحات خود برای رسیدن به هدف‌شان در هاکی می‌گذرند. توجه و حمایت بالای آقای صدقی، سرمربی تیم هم همیشه کار را برای ما راحت‌تر ‌کرده‌است.

 با وجود قدرت‌های بزرگ دنیا ما درمسابقات جهانی می‌توانیم مدال کسب کنیم؟
ما هنوز راه زیادی تا رسیدن به مسابقات جهانی و مدال‌آوری داریم. اولین پله ما مسابقات آسیایی است که باید در آن خیلی خوب ظاهر شویم تا وارد رنک آسیا شویم، سپس با ارتقای آن وارد رنک جهانی شویم. اما ظرفیت بسیار بالایی داریم و با توجه به این تاریخ‌سازی و شرایط خوب، متقاضی این رشته هم زیاد شده‌است.

 تو علاوه‌بر مربی، کاپیتان تیم ملی هم هستی. چه آینده‌ای برای دختران اسکیت هاکی روی یخ ایران متصور هستی؟
آینده خیلی روشنی در انتظار ماست. اولین حضور ما نتیجه‌بخش بود و به امید خدا در مسابقات آسیایی هم نتایج خوبی خواهیم‌ گرفت. منتظر خبرهای خوبی از دختران هاکی باشید.

 خودت از چه سنی وارد این رشته شدی؟
من از ۱۴سالگی وارد هاکی شدم ولی الان وقتی می‌بینم بچه‌ها می‌توانند از چهارسالگی وارد این رشته شوند، خیلی خوشحالم؛ چون ۱۴سالگی برای شروع یک ورزش حرفه‌ای سن کمی نیست. در ۳۰سالگی هم وارد آیس شدم. تا زمانی که بتوانم بازیکن و کاپیتان تیم هستم و بعد هم مربی بودن در این تیم در هر عنوانی لذت‌بخش است.

 اگر به عقب برگردی، باز هم همین رشته را انتخاب می‌کنی؟
یقینا. من کاملا از انتخابم راضی هستم و قطعا اگر به عقب برگردم باز هم هاکی را انتخاب می‌کنم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها