نماینده ولی فقیه در گیلان خواستار بسیج همگانی برای ساماندهی جمعیت در کشور شد و گفت: ساماندهی جمعیت نیازمند بسیج فرهنگی، بسیج رسانه ای، بسیج نخبگان، بسیج اجتماعی، بسیج حوزویان و بسیج دانشگاهیان است.
کد خبر: ۱۳۴۶۱۱۲

به گزارش جام جم آنلاین گیلان،آیت الله فلاحتی به وجود شرایط مناسب برای تلاش همه مردم به ویژه فرهیختگان برای تقویت فرهنگ جامعه اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم توسعه اقتصادی داشته باشیم احتیاج به تلاش در عرصه فرهنگی داریم.

وی با اشاره به گرانی برخی کالای اساسی، بیان کرد: دپوی نهاده ها در گمرکات موجب افزایش قیمت ها شده و اگر فرهنگ صحیح بر منابع انسانی متولیان حاکم بود اینگونه نمی شد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با انتقاد به بی توجهی به فرهنگ، سیاست خارجی و اقتصادی جامعه در سال های گذشته، خاطرنشان کرد: توجه به فرهنگ باید از رده های بالای مدیران آغاز شود.

آیت الله فلاحتی به اعتراض امام رحمه الله علیه به لایحه انجمن های ایالتی و ولایتی در ۱۵ آبان سال ۱۳۴۱ اشاره کرد و یادآور شد: آمریکایی ها همواره به دنبال زورگویی بوده اند اما اکنون ملت ایران کشورهای زورگو را به استیصال کشانده است.

وی با اشاره به شهادت حسن تهرانی مقدم پدر موشکی ایران مصادف با ۲۰ آبان، اظهار کرد: اگر امروز می توانیم با موشک های نقطه زن اهدافی در اقیانوس اطلس را هدف قرار دهیم به دلیل تلاش این مرد بزرگ است.

امام جمعه رشت به تلاش ناکام آمریکایی ها در ربودن کشتی نفتکش ایرانی اشاره کرد و افزود: آمریکایی ها دزد و قداره کش هستند و به دولت های منطقه توصیه می کنیم به طرف ملت و دولت ایران دست دراز کنید تا عزتمند شوید اما اگر از جمهوری اسلامی ایران فاصله بگیرید به غیر از نکبت و سیه روزی در پیش شما قرار نمی گیرد.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه وکلای مردم در مجلس دو وظیفه اساسی تقنین قوانین و نظارت بر حسن اجرای آن را به عهده دارند، تصریح کرد: قانون حمایت از خانواده و جمعیت در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده و ۸ سال فرصت است تا دستگاه های اجرایی بتوانند آن را به سرانجام برسانند.

وی، خواستار بسیج همگانی برای ساماندهی جمعیت در کشور شد و بیان کرد: ساماندهی جمعیت نیازمند بسیج فرهنگی، بسیج رسانه ای، بسیج نخبگان، بسیج اجتماعی، بسیج حوزویان و بسیج دانشگاهیان است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید براینکه برای ساماندهی جمعیت باید هوشمندانه، عاقلانه، آگاهانه و زیرکانه عمل شود، اظهار کرد: اگر مسئولان اینگونه عمل کنند در آینده شاهد جامعه پیر نخواهیم بود.

آیت الله فلاحتی پیرامون حق امام معصوم علیه السلام بر انسان ها در راستای سبک زندگی اسلامی، خاطرنشان کرد: دلایل عقلی و نقلی داریم که تبعیت از امام معصوم علیه السلام لازم است.

وی با اشاره به اینکه مردم باید روابط اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی خود را براساس سیره امامان علیه السلام تنظیم کنند، تصریح کرد: هر کسی که به فتوای مرجع تقلید خود عمل کند اجر می برد.

امام جمعه رشت، تبعیت از امام معصوم را سبب آرامی روح و روان انسان در زندگی عنوان کرد و افزود: تبعیت از امام معصوم علیه السلام موجب می شود سختی ها و بحران ها انسان را از پا در نیآورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها