در این مقاله می توانید با هر آن چیزی که لازم است در مورد استفاده از چوب ترموود بدانید آشنا می شوید که شامل چهارچوب پنجره، دریوار، کفپوش و ... می باشد.
کد خبر: ۱۳۴۵۷۴۷
 
 
موارد استفاده چوب ترموود بیشتر در کجاها است ؟
 
 
ترموود یکی از زیباترین متریال هایی است که به دلیل ظاهر زیبا و کیفیت بالایی که دارد و در دکوراسیون داخلی بسیار پرکاربرد است. ترموود یا چوب ترموود در واقع به چوب های گفته می شود که به خاطر کیفیت و استحکام بالایی که دارند برای ساخت نمای چوبی ساختمان و همچنین استفاده در فضای باز مورد استفاده قرار می گیرند. ترموود ها ظاهری کاملاً شبیه به چوب دارند، اما به دلیل فرآیندهایی که قبل از استفاده روی آن ها انجام می ‌شود، دوام و استحکام بالاتری نسبت به چوب های معمولی دارند و به ندرت دچار پوسیدگی تغییر رنگ و آسیب می ‌شوند. اما ترموود چه مشخصاتی دارد که آن را نسبت به چوب های معمولی متمایز می کند و مهم ترین کاربرد ترموود چیست؟ در این مقاله می توانید با هر آن چیزی که لازم است در مورد استفاده از چوب ترموود بدانید آشنا شوید.
 
 

چوب ترموود چیست؟


ترموود یا چوب ترمو از چوب درخت گنجشک و یک نوع درخت کاج تهیه می شود. این نوع چوب ماندگاری و استحکام بالاتری نسبت به چوب های معمولی دارد. برای تولید ترموود، چوب ها در دمای ۱۸۰ تا ۲۲۰ درجه سانتی گراد حرارت می بینند. این کار موجب می ‌شود تا صمغ و رطوبت باقی مانده در چوب از بین برود. در زمان سرد شدن چوب های ترموود بعد از حرارت دیدن، زمانی که چوب به دمای ۱۰۰ درجه می رسد. با پاشیدن آب و بخار آب دمای آن کاهش پیدا می کند. از همین ‌رو چوب های ترموود نسبت به رطوبت بسیار مقاوم هستند و برای استفاده در فضاهای باز نیز بسیار مناسب اند.

مصالح و چوب ترموود امروزه کاربردهای بسیار زیادی دارد و در صنعت ساختمان سازی و معماری مدرن از آن استفاده های زیادی  در دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان ها می شود. به طور کلی از ترموود در ساخت و تولید کف و کف پوش، دیوار پوش، دکوراسیون داخلی منازل، فضاهای باز و ساخت آلاچیق، ساخت پارک و ویلا،  استخر و سونا و همچنین درب و پنجره استفاده می شود.
 


مشخصات چوب ترموود


فرآیند خاص برای تولید چوب های ترموود موجب می شود تا این چوب ها ویژگی های متمایزی نسبت به سایر انواع چوب ها داشته باشند.  حرارت دیدن چوب ترموود مقاومت آن ها را در برابر رطوبت، سرما، گرما، باران و همچنین تغییرات آب و هوایی افزایش می دهد.  خشک کردن چوب های ترموود بعد از حرارت دیدن موجب می ‌شود تا رنگ این چوب ها به مرور روشن شود و ظاهری بسیار منحصر به فرد و خاص داشته باشند.  یکی از مهم ترین ویژگی‌های استفاده از ترموود این است که هیچ ماده شیمیایی و اضافی در آن به کار نرفته است.  ترموود ها در واقع همان چوب های طبیعی هستند و از همین رو این چوب ها به محیط زیست آسیب وارد نمی کنند. چوب های ترموود با قرار گرفتن در برابر رطوبت و آب پوسیده نمی‌شوند و خاصیت آنتی باکتریالی دارند.  چوب های ترموود برخلاف سایر انواع چوب قابل شستشو هستند.  نصب چوب ترموود بسیار سریع و آسان است و از همین رو در کوتاه ترین زمان ممکن قابل نصب و استفاده است. حذف رطوبت چوب های ترموود موجب می‌شود تا انقباض انبساط کمتر در این چوب ها اتفاق بیفتد از همین رو ترموود ها به مرور کمتر آسیب می‌بینند و تغییر شکل می دهند.
 


کاربردهای ترموود


ترموود ها مقاومت بالایی در برابر شکسته شدن قرار گرفتن در معرض آب و رطوبت دارند. انتقال حرارت در این نوع چوب ها نسبت به چوب بدون روکش بسیار پایین تر است. در واقع می‌توان گفت که ترموود یک نوع چوب اصلاح شده با ویژگی هایی متمایز است که هم برای تزیین دکوراسیون داخلی و هم دکوراسیون بیرون از ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. به طور معمول از ترموود در فضای بیرون از ساختمان به منظور ساخت روکش های خارجی، تولید کفپوش، تیغه و چهارچوب پنجره استفاده می شود و در فضای داخل ساختمان نیز برای ساخت روکش فلزی داخلی سونا، مبلمان و به عنوان کفپوش های چوبی مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از جذاب‌ترین ویژگی ‌های ترموود در دکوراسیون داخلی این است که شما می‌توانید از آن هم برای سبک های مدرن و امروزی و هم برای دکوراسیون کلاسیک روستایی استفاده کنید.
 


موارد استفاده ترموود


ترموودها موارد استفاده متنوعی دارند و از آن ها برای امور متفاوتی در داخل و بیرون از ساختمان استفاده می شود. در ادامه به مهم ترین موارد استفاده از ترموود اشاره شده است.
 


استفاده از ترموود به عنوان کفپوش دیوار پوش و سقف


یکی از مهم ترین کاربردهای ترموود در دکوراسیون استفاده از آن به عنوان کفپوش پوشش روی دیوارها و همچنین ساخت سقف های چوبی است حتی از ترموود برای ساخت کفپوش های بیرون از ساختمان که در معرض رطوبت و باران قرار دارد نیز استفاده می شود.
 

موارد استفاده چوب ترموود بیشتر در کجاها است ؟


استفاده از ترموود در چهارچوب پنجره


یکی دیگر از کاربردهای ترموود استفاده از آن برای ساخت قاب های چوبی پنجره است. بافت چوبی و رنگ جذاب ترموود موجب جلوه بخشیدن به دکوراسیون داخلی و دلنشین کردن فضای ساختمان می شود.
 


استفاده از ترموود برای ساخت سونا روف گاردن و تراس چوبی


از آن جایی که ترموود مقاومت زیادی در برابر آب و رطوبت دارد، از همین رو می ‌توان از آن به راحتی برای ساخت اتاقک های سونا ،حمام و همچنین تراس و روف گاردن که در معرض باران و برف قرار دارند نیز استفاده کرد.
 


کاربرد ترموود برای ساخت شلف و قفسه


یکی دیگر از کاربردهای ترموود برای ساخت انواع قفسه و کتابخانه است. شما می توانید برای ساخت انواع شلف در اندازه ها و شکل های مختلف از چوب ترموود استفاده کنید. آنتن یکی از معتبرترین تولید کنندگان ترموود در کشور است که شما می توانید برای سفارش و ساخت انواع ترموود از این شرکت کمک بگیرید همچنین یکی از مواردی که ترموود در ساخت آن می تواند کمک کند درب چوبی است.
 


استفاده از ترموود برای ساخت کابینت


یکی از بهترین متریال ها برای ساخت کابینت های چوبی ترموود ها هستند. مقاومت بالای این چوب ها موجب می شود تا ضمن ظاهر جذاب و زیبایی که دارند با قرار گرفتن در معرض رطوبت آسیب نبینند و تا سالیان سال آسیب قابل استفاده باشند.
 


قیمت چوب ترموود در نمایندگی آلتن


آلتن (parsa-group.com) اولین وارد کننده ترموود در کشور است که با ارائه محصولات با کیفیت با قیمت مناسب و مقاومت بالا تجربه خریدی مطمئن را برای مشتریان رقم می زنند. از آن جایی که کلیه محصولات شرکت آلتن بدون واسطه و از کارخانه به صورت مستقیم در دسترس مشتریان قرار می‌گیرند، از همین رو قیمت بسیار پایین تری نسبت به سایر شرکت ها دارد. شما می توانید برای اطلاع از قیمت های به روز با کارشناسان فروش آنتن تماس بگیرید و از مشاوره و راهنمایی های تیم فروش و فنی شرکت به صورت رایگان بهره مند شوید.
 


نیروی اجرای نمای ترموود


یکی از ویژگی های متمایز شرکت آلتن در ارائه خدمات به مشتریان زیبایی در طراحی محصولات می باشد. کلیه محصولاتی که در شرکت آلتن طراحی می‌شوند کیفیت طراحی بالایی دارند و مطابق با جدیدترین مدل های روز دنیا طراحی می شوند. در واقع برای طراحی این محصولات از باتجربه ترین طراحان کمک گرفته می‌شود و از همین رو طرح هایی که در این شرکت ارائه می شوند با هر سلیقه و هر سبکی سازگار هستند و برای اجرای نمای ترموود می توانید از نیروهای حرفه ای ما کمک بگیرید.
 

آدرس :شرکت : تهران، خیابان نیاوران، نرسیده به خیابان مژده، پلاک ۳۹۵ ،طبقه ۳، واحد ۶

ایمیل: f.commerce@lunawood.ir

تلفن:26851523 -021

سایت:https://parsa-group.com
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها