مقابله با تهاجم فرهنگی با ساخت برنامه های فاخر و مذهبی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام با اشاره به آمادگی این نهاد فرهنگی برای همکاری با صدا و سیمای استان، گفت: مقابله با تهاجم فرهنگی نیازمند ساخت برنامه های فاخر و مذهبی است
کد خبر: ۱۳۴۵۶۷۳
به گزارش جام جم آنلاین ایلام و به نقل از خبرگزاری مهر ، حجت‌الاسلام محمدعلی نجفی در نشست با مدیر کل صدا و سیمای مرکز ایلام اظهار کرد: ترمیم تصویر ذهنی مردم نسبت به کارآمدی مسئولان یکی از موضوعاتی است که فقط با نقش آفرینی صداوسیما امکان تحقق دارد.
 
وی افزود: تجربه موفق همکاری مرکزرسانه سازمان تبلیغات مرکز با صداوسیما در یک سال اخیر نشان داد هر وقت تخصص تبلیغ دین از طرف سازمان تبلیغات در کنار تخصص رسانه و هنر قرار می‌گیرد و روحیه تحولگرایی و خلاقیت به آن افزوده می‌شود اثرات مطلوبی را برجای می‌گذارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان نیز ضمن تقدیر از تعامل و همکاری صدا و سیمای مرکز ایلام در احیای و ترویج فرهنگ دینی در سطح استان گفت: ایجاد و حفظ ارتباط موثر جوانان با احکام دین و در نتیجه مقابله با تهاجم فرهنگی، با ساخت برنامه‌های فاخر و مذهبی در صدا و سیما امکان پذیر است.

حجت‌الاسلام نجفی افزود: هم افزایی این دو نهاد می‌تواند اثرات عمیق دینی و فرهنگی در سطح استان را به همراه داشته باشد.

وی افزود: با تخصص خوبی که در سازمان تبلیغات وجود دارد به دنبال این هستیم که تحولی را در انتقال مفاهیم دینی به مخاطبان ایجاد کنیم که در این زمینه صداوسیما می‌تواند نقش محوری ایفا کند.

نجفی گفت: اثرسنجی و طراحی دقیق اقدامات فرهنگی و رسانه‌ای متناسب با سلیقه مخاطب باید به‌عنوان یک اصل محسوب شود که اگر در این زمینه همکاری صورت گیرد، شاهد اتفاق‌های خوبی در عرصه فرهنگ خواهیم بود.

ساخت ویژه برنامه‌های تقویت اعتقادات دینی و مذهبی

مدیر کل صدا و سیمای مرکز ایلام در این نشست، ضمن تاکید بر تولید و ساخت ویژه برنامه‌های مختلف در رسانه استانی با هدف ترویج و تقویت اعتقادات دینی و مذهبی در استان گفت: صدا و سیمای مرکز ایلام همواره تلاش کرده است در برنامه‌های مختلف به‌ویژه در حوزه جوانان به ترویج معارف اسلامی بپردازد.

محمد بازوند گفت: شبکه استانی مرکز ایلام یک شبکه بین المللی و دارای مخاطبان فراوان حتی خارج از مرزها به‌ویژه در کشور عراق است و ما با تولید برنامه‌های فاخر می‌توانیم به راحتی در تبلیغ و ترویج اعتقادات دینی و مذهبی نقش اثر گذاری ایفا کنیم.

وی به فعالیت شبکه‌های معاند با امکانات و تعداد فراوان به منظور تضعیف اعتقادات دینی و مذهبی در جامعه و در نتیجه افزایش معضلات و مشکلات روحی و اخلاقی در بین مردم اشاره کرد و گفت: برنامه سازان رسانه استانی ضمن گرامیداشت تمامی مناسبت‌های مذهبی با تمام توان به دنبال خنثی کردن این نقشه شوم و فرهنگ سازی برای ترویج احکام دینی و مذهبی در جامعه هستند.

وی گفت: در همین زمینه آماده استفاده از کارشناسان تبلیغات اسلامی استان با هدف تبلیغ و ترویج شعائر و احکام دینی هستیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها