بر اساس نتایج آزمایش‌ها نوعی کامپوزیت جدید پایدار و کارآمد از نظر مصرف منابع، خاصیت ضد گلوله دارد.
بر اساس نتایج آزمایش‌ها نوعی کامپوزیت جدید پایدار و کارآمد از نظر مصرف منابع، خاصیت ضد گلوله دارد.
کد خبر: ۱۳۴۵۶۲۹
به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از آرمی تکنولوژی، «اگزوتکنولوژیز»، شرکتی که بر سرعت بخشیدن به پروژه‌های بهره‌وری منابع با ظرفیت بالا تمرکز دارد، یک ماده ضد گلوله از کامپوزیت «دانو» (DANU) توسعه داده است. این ترکیب نوعی ماده کامپوزیتی قابل بازیافت است که برای بدنه قایق با کارایی بالا نیز استفاده می‌شود.

این محصول ضد گلوله ExoProtect نام دارد. آزمایش‌ها را در یک مجموعه بی‌طرف پشت سر گذاشته و گواهی مقاومت بالستیک را دریافت کرده است. بنابر اعلام شرکت، آزمایشگاه مستقلی که این بررسی را انجام داده بیش از ۵۰ سال تجربه دارد.

فرمول خاص ExoProtect از رزین بدون استایرن و الیاف پایدار ساخته شده است. این کامپوزیت از فایبرگلاس قوی‌تر و سبک‌تر، از فیبر کربن کمتر شکننده است و مانند سایر الیاف پلی‌آرامید مانند کِولار نسبت به آب مقاوم است.

محلول این کامپوزیت قالب‌پذیری بسیار بالایی دارد و می‌تواند زوایا و ابعاد هندسی دقیق مورد نیاز برای ساخت کشتی‌های دریایی تاکتیکی، وسایل نقلیه جنگی و اجزای هواپیما را برای محافظت از کاربران و سخت‌افزار آن‌ها شکل دهد.

مایکل جی سیلا، بنیانگذار ExoTechnologies توضیح می‌دهد: «ExoProtect یک گام عالی رو به جلو در حفاظت از کاربران و تجهیزات در موقعیت‌های آسیب‌پذیر است. بر اساس تجربه شخصی من، عملکرد معمولاً تحت‌الشعاع ایمنی قرار می‌گیرد. ExoProtect این مشکل را با یک محلول قوی‌تر و سبک‌تر حل می‌کند.»

پیوند شیمیایی DANU و ExoProtect می‌تواند محافظت یکپارچه را ارائه دهد.

ExoProtect استاندارد‌های صنعتی را برای محافظت در برابر اسلحه‌های کوچک از جمله گلوله‌های ۹ میلی‌متری و ۰.۴۴ مگنوم از فاصله ۱۶ فوتی و گلوله‌های ۷.۶۲ میلی‌متری از برد ۵۰ فوتی رعایت می‌کند. تیراندازی بر روی نمونه‌های زره در شیب ۰.۰ درجه و در دمای محدوده محیط انجام شد.

سازنده این کامپوزیت ادعا می‌کند که این محصول همچنین مقاومت بالستیک در برابر قطعات انفجاری ارائه می‌دهد و در برابر شلیک‌های متعدد محافظت ایجاد می‌کند.

ExoProtect همچنین مواد کامپوزیت قابل بازیافت و آبگریز برای توربین‌های بادی و بدنه قایق ارائه می‌دهد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها