دبیر کارگروه فرهنگی، اجتماعی و آموزشی پدافند غیرعامل

۴۴ هزار نیروی فرهنگی در آذربایجان شرقی دوره پدافند غیرعامل دیدند

دبیر کارگروه فرهنگی، اجتماعی و آموزشی پدافند غیرعامل آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه عمل به پدافند غیرعامل برعهده آحاد افراد جامعه است، از برگزاری دوره های آموزشی پدافند غیرعامل برای ۴۴ هزار فرهنگی استان خبر داد و افزود: ۲۰ هزار نفر موفق به دریافت گواهینامه پایان دوره شدند.
کد خبر: ۱۳۴۵۳۹۷
صفر وحدتی در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به فعالیت این دبیرخانه در حوزه فرهنگی و آموزشی، اظهار کرد: کارگروه فرهنگی و آموزشی با ۴۳ نفر عضو و چهار ارگان و سازمان از جمله زیرمجوعه های پدافند غیرعامل آذربایجان شرقی است که دبیرخانه آن برعهده آموزش و پرورش استان است.

وی با بیان اینکه کارگروه فرهنگی، آموزش و اجتماعی در پنج سال اخیر نسبت به دوره های قبل هم از نظر فنی و کیفی فعال تر است، خاطرنشان کرد: شهرداری تبریز، اداره کل فرهنگ و ارشاد استان، سپاه عاشورا و دانشگاه تبریز هر کدام با ۱۰ زیرمجموعه عهده دار کارهای فرهنگی و آموزشی در حوزه پدافند غیرعامل هستند.

وحدتی با بیان اینکه یکی از مسایل علمی در پدافند پراکنده سازی مراکز حساس و مهم است، افزود: از جمله آسیب ها در آموزش و پرورش قبل از کرونا حضور دانش آموزان در مدارس در امر آموزش بود که با شیوع کرونا این آسیب بیشتر به چشم آمد که راه اندازی آموزش مجازی در مدارس و دانشگاه ها در راستای پدافند غیرعامل است.

وی این کارگروه را محلی برای هم اندیشی و هم افزایی در زمینه فرهنگی توصیف کرد و گفت: بخش دیگر این کارگروه برعهده دانشگاه های استان است که سوق دادن پژوهش ها و پایان نامه های دانشجویی به سمت پدافند غیرعامل از جمله اهداف این کارگروه می باشد.

وحدتی با اشاره به آسیب های فضای مجازی برای دانش آموزان و دغدغه والدین و اقدامات کارگروه فرهنگی در این زمینه خاطرنشان کرد: اتحادیه انجمن های اسلامی با همکاری بسیج دانش آموزی برنامه های محتوایی برای آموزش والدین و دانش آموزان در این زمینه تولید کردند.

وی خاطرنشان کرد: قبل از کرونا با همکاری پلیس فتا طرح کوا (کودک و اینترنت) حاوی پیام های آموزشی برای دانش آموزان را اجرا کردیم.

وحدتی با بیان اینکه آموزش مجازی از جمله شبکه‌ شاد برای دانش آموزان در راستای پدافند غیرعامل راه اندازی شد، گفت: شبکه‌ شاد نیز با تحت پوشش قرار دادن ۸۰ درصد دانش آموزان در راستای آموزش غیرحضوری در دوران کرونایی، راه اندازی شد و ۲۰ درصد دانش آموزانی که از زیرساخت‌ها برخوردار نبودند نیز از طریق شیوه‌های جدید از جمله طرح‌های یاری گران آموزش، آموزش‌های حضوری را دریافت می کنند.

وی اضافه کرد: پیشنهاد کرده‌ایم با پایان کرونا، شبکه‌ شاد به صورت مکمل در کنار آموزش حضوری حفظ شود.
به گزارش ایرنا، پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیرنظامی بوده و به مجموعه اقداماتی اطلاق می‌ شود که به جنگ‌افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری کرد یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.

پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی و صرفا با بهره‌گیری از فعالیت‌های غیرنظامی، فنی و مدیریتی است.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها