برای دومین روز پیاپی، تایوان اعلام کرد که جنگنده و بمب افکن‌های نیروی هوایی چین باردیگر وارد منطقه پدافندی این جزیره شده اند.
کد خبر: ۱۳۴۵۲۴۹
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، تایوان اعلام کرده که جنگنده و بمب افکن‌های نیروی هوایی چین باردیگر وارد منطقه پدافندی این جزیره شده‌اند.

آن گونه که وزارت دفاع تایوان در عصر روز دوشنبه اعلام کرده، ۶ فروند جنگنده و بمب‌افکن نیروی هوایی چین و چهار فروند جنگنده نسل چهار «جی -۱۰» وارد منطقه پدافندی این جزیره شده‌اند.

در عین حال گفته شده که پس از ورود این جنگنده‌های چینی، همزمان پرنده‌های نیروی هوایی تایوان نیز با پرواز در آسمان این جزیره تلاش کردند تا این جنگنده‌ها را تا خروج از قلمروی هوایی این جزیره همراهی کنند.

روز یکشنبه نیز وزارت دفاع تایوان اعلام کرده بود که موفق به رهگیری ۸ فروند هواپیمای چین بر فراز این جزیره شده است.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، نیروی هوایی جزیره تایوان ادعا کرد که جنگنده‌های خود را برای رهگیری هواپیما‌های نظامی و جنگنده‌های چین گسیل کرده است.

تایوان بیش از یک و سال و نیم است که از مأموریت مرتب نیروی هوایی چین به منطقه پدافندی تایوان در جنوب غربی این جزیره گله‌مند است.

تحریک جریان‌های جدایی طلب مناطق تابع چین ازجمله تایوان، تبت و هنگ کنگ به رغم ادعای ظاهری غرب مبنی بر احترام به اصل چین واحد، با هدف مهار قدرت یابی پکن در منطقه راهبردی ایندوپاسیفیک انجام می‌شود که اصلی‌ترین آوردگاه رقابت قدرت‌های جهانی در قرن ۲۱ است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها