فیسبوک، غول رسانه‌های اجتماعی، روز گذشته در کنفرانس سالانه خود ضمن اشاره به برنامه‌های این شرکت در مورد توسعه فناوری واقعیت افزوده و واقعیت مجازی، اعلام کرد که نام خود را به متا (Meta) تغییر داده است.
فیسبوک، غول رسانه‌های اجتماعی، روز گذشته در کنفرانس سالانه خود ضمن اشاره به برنامه‌های این شرکت در مورد توسعه فناوری واقعیت افزوده و واقعیت مجازی، اعلام کرد که نام خود را به متا (Meta) تغییر داده است.
کد خبر: ۱۳۴۴۵۸۷
به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از فوربز، مارک زاکربرگ، مدیر عامل فیسبوک در رویداد سالانه این شرکت گفت که نام جدید فیسبوک، «متا» برگرفته از واژه‌ای یونانی به معنای «فراتر» خواهد بود. او با اشاره به برنامه‌های این شرکت برای تمرکز بر روی متاورس (جهان مجازی)، علت این تغییر نام را «انعکاس اینکه ما چه کسی هستیم و قرار است در آینده چه بسازیم» بیان کرد. لوگوی آبی‌رنگ با شکلی مشابه نماد «بی‌نهایت» نیز از این پس به عنوان لوگوی شرکت، این نام جدید را همراهی خواهد کرد.

شرکت فیسبوک یا بهتر بگوییم متا، در کنار پلتفرم فیسبوک مالک اینستاگرام و واتس‌اپ و چند اپلیکیشن دیگر گوشی‌های هوشمند است.

خبرگزاری ورج، پیش از این برای اولین‌بار در مهر ماه از تغییر نام تجاری احتمالی فیسبوک خبر داده بود، که منجر به گمانه زنی‌هایی شد که غول رسانه‌های اجتماعی احتمالا بخواهد نام جدید خود را در رویداد سالانه خود اعلام کند.

زاکربرگ در این رویداد بیان کرد: «در حال حاضر، نام تجاری ما به قدری با یکی از محصولات ما مرتبط است که نمی‌تواند نمایانگر همه کار‌هایی باشد که اکنون در حال انجامشان هستیم، چه برسد به آینده. با گذشت زمان، من امیدوارم که ما به عنوان یک شرکت متاوِرس دیده شویم، و من می‌خواهم کار و هویت شرکت را بر چیزی که در حال ساختن آن هستیم، تثبیت کنم.»

کریستن مارتین، استاد اخلاق فناوری در کالج کسب‌وکار مندوزا در دانشگاه نوتردام، در خصوص این تغییر نام برند می‌گوید: «مدیران فیسبوک تاکنون نتوانسته‌اند قابل اعتماد بودن محصولاتشان در دنیای واقعی را به ما ثابت کنند؛ بنابراین مشخص نیست که چرا باید در دنیای مجازی به آن‌ها اعتماد کنیم.»

فیسبوک با ارزش سهام ۸۶۸.۵ میلیارد دلار، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌ها از نظر ارزش بازار به شمار می‌رود. بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، این شرکت در سه ماهه سوم سال جاری ۳.۶ میلیارد کاربر ماهانه در سراسر جهان داشته است.

زاکربرگ همچنین در کنفرانس سالانه این شرکت، جزئیات بیشتری را در مورد متاوِرس، مفهومی از دنیای دیجیتال که در آن واقعیت مجازی با واقعیت فیزیکی ترکیب می‌شود، بیان کرد. زاکربرگ گفت که احتمالاً بازی‌ها اولین مرحله‌ای خواهند بود که کاربران را به تجربه متاورس دعوت می‌کنند. اما زاکربرگ همچنین به دنبال توسعه این فناوری در جنبه‌های مختلف زندگی روزمره از جمله جلسات ورزشی و همچنین کاربرد آن کار و آموزش است. زاکربرگ همچنین بیان کرد که فیسبوک تمایل دارد به کاربران این امکان را بدهد که بتوانند از حساب‌هایی مجزا از حساب‌های کاربری رسانه‌های اجتماعی خود استفاده کنند.

در حال حاضر فیسبوک عینک آفتابی هوشمند مجهز به دوربین داخلی را به طور مشترک با شرکت ری‌بن روانه بازار کرده است و علاوه بر این هدست‌های واقعیت مجازی را نیز عرضه کرده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها