عضو شورای اسلامی شهر سمنان در نشست با استاندار سمنان مطرح کرد:

بیان مهم ترین مطالبات و دغدغه های شهروندان سمنان

با هدف ثبات در بازار روغن موتور:

شعبه شرکت کیمیا اسپیدی در سمنان افتتاح شد

کد خبر: ۱۳۴۴۳۷۷

شعبه شرکت کیمیا اسپیدی ، سازمان فروش و توزیع مویرگی شرکت نفت سپاهان در سمنان افتتاح شد

محمد صادق قلی زاده مدیر عامل شرکت کیمیا اسپیدی قشم در مراسم افتتاحیه این شعبه با حضور در جمع خبرنگاران گفت:شرکت کیمیا اسپیدی قشم به عنوان اولین و با فاصله بزرگترین شرکت فروش و توزیع مویرگی روعن موتور در کشور است که تا کنون در ۱۲ استان شعبه داشته و امروز پانزدهمین شعبه این شرکت در استان سمنان افتتاح شده است.

مدیر عامل شرکت کیمیا اسپیدی قشم با بیان اینکه شرکت نفت سپاهان و کیمیا اسپیدی تا پایان سال ۱۴۰۰ در ۲۱ استان کشور، شعبه خواهد داشت،گفت: محصولات شرکت نفت سپاهان با برند اسپیدی با کیفیتی بسیار بالا برای انواع خودروهای بنزینی و دیزلی تولید می شود و با برندهای درجه ۱ جهانی قابل رقابت است.

وی با اشاره با اینکه محصولات این شرکت با نهایت کیفیت و قیمت مناسب و مصوب در اختیار مردم قرار می گیرد، افزود: تلاش ما بر ان است تا با تحلیل علمی و تجربی، نیاز هر استان را با استفاده از متغیرهایی مانند: وسعت استان، تعداد خودروهای سبک و سنگین، مسیرهای عبوری، وضعیت آب و هوایی،صنعت غالب، وضعیت معیشت مردم،ویژگیهای فرهنگی، تعداد اتوسرویس ها،مراکز فروش لوازم یدکی و روغن و.. شناسایی نموده و متناسب با آن نسبت به تولید و توزیع عادلانه محصول، اقدام نماییم.

قلی زاده با اشاره به اینکه شرکت نفت سپاهان از سال ۱۳۸۱ در حوزه تولید روانکار و روغن موتور فعالیت دارد، گفت:  این شرکت بزرگترین تولید کننده روغن پایه در خاورمیانه است که محصولات آن با برند اسپیدی در بازار موجود است.

مدیر عامل شرکت کیمیا اسپیدی قشم با بیان اینکه روغن موتور یک کالای حمایتی است و قیمت آن توسط سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان تعیین می شود، افزود: از آنجا که هیچ کدام از شرکت های روانکار قادر نیستند قیمت محصولات خود را بطور مستقل تغییر دهند بنابراین دو عامل تولید و عرضه، و عدم توزیع مناسب می تواند منجر به ثبات یا عدم ثبات و التهاب در بازار روغن موتور شود.

 

وی در خصوص تولید و عرضه شرکت نفت سپاهان با برند اسپیدی  تصریح کرد: این شرکت در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ بیش از ۳۷۳ هزار تن انواع محصولات تولید کرد که از این میزان حدود ۲۳۷ هزار تن را صادر نموده و موجب ارزآوری برای کشور شده که با فاصله بسیار در مقایسه با رقبا قرار دارد و حدود ۱۴۵ هزار تُن  از انواع محصولات را در داخل کشور عرضه کرده که حدود ۶۳ هزار تُن از آن روغن موتور( بنزین و دیزل) بوده است که میزان عرضه روغن موتور نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۳ درصد افزایش داشته است.

 قلی زاده  با اشاره به اینکه شرکت نفت سپاهان با برند اسپیدی   تنها شرکت روانکار هست که از منظر توزیع روغن موتور در کشور در ۶ ماه رشد داشته است، تصریح کرد: بدین ترتیب سهم شرکت نفت سپاهان در بازار روغن موتور به بیش از ۳۰ درصد رسیده  که نشان دهنده عملکرد بسیار خوب این شرکت در حوزه تولید است.

 مدیر عامل شرکت کیمیا اسپیدی قشم در خصوص عامل مهم و حیاتی توزیع مناسب محصولات، اظهار کرد:  شرکت نفت سپاهان این عارضه را به درستی شناسایی و اقدام به ایجاد سازمان فروش و توزیع مویرگی  کرده که مهمترین هدف آن توزیع گسترده محصولات است و ایده اصلی آن این است که محصول همه جا در دسترس باشد و  از این طریق تلاش می‌شود تا جایی که امکان دارد واسطه ها حذف و امکان سوء استفاده هایی همچون گرانفروشی و انحصار فروش محصولات تقلبی و غیرمجاز را از بین برود چرا که  در این بازار نابسامان که گاهی تولید کننده از شکل ظاهری ظروف نمی‌تواند اصل یا تقلبی بودن محصول را تشخیص دهد بنابراین نظارت دقیق بر توزیع، نیاز اساسی این صنعت و بازار است.

وی در خصوص عملکرد سازمان فروش و توزیع مویرگی و میزان تاثیر  گذاری آن در بازار، گفت: از ۶۳ هزار تن روغن موتور عرضه شده شرکت سپاهان در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰،حدود ۲۳ هزار تُن توسط شرکت کیمیا اسپیدی به صورت مویرگی و مستقیم عرضه شده است؛ همچنین این شرکت در شش ماهه اول سال ۱۳۹۹ حدود ۷ هزار و ۳۰۰ تُن   و در کل سال گذشته حدود ۲۲ هزار تُن توزیع داشته است اما در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ بیش از سال گذشته توزیع نموده که این موضوع نشان دهنده تلاش شرکت سپاهان در توزیع مستقیم و با نظارت کاملِ رو غن موتور مورد نیاز کشور است. قلی زاده با اشاره به اینکه هزینه های توزیع و پخش مویرگی نسبت به سود آن منطقی نیست و مدیریت عملیات آن نیز بسیار مشکل و پر دردسر است، افزود: شرکت نفت سپاهان به دلیل احساس مسئولیتی که نسبت به هموطنان دارد  توزیع مویرگی را در دستور کار قرار داده و روزبه‌روز آن را توسعه می دهد و از این طریق تلاش می‌کند از مصرف‌کننده نهایی حمایت کند.

 مدیر عامل شرکت کیمیا اسپیدی قشم  با بیان اینکه وجود التهاب در حوزه روغن موتورمستقیما در زندگی مردم تاثیر می گذارد و موجب تنش های زیادی در جامعه می شود، اظهار کرد: روغن موتور کالائی است که هر  خانواده دارای خودرو، به آن نیاز دارد، از طرفی گرانی و استفاده از محصول غیر اصل نیز مستقیما بر طول عمر خودرو و اقتصاد خانواده تاثیر گذار است ،بنابراین عدم توزیع مناسب و یا وجود کالاهای تقلبی در بازار ممکن است ناوگان حمل و نقل کشور را دچار اختلال کند.

 وی در خاتمه اظهار کرد:عدم ثبات و اختلالات ناشی از عرضه و توزیع قطره‌چکانی و یا نامناسب روغن موتور در کشور نشان دهنده استراتژیک بودن این کالاست.

لازم به ذکر است:شعبه شرکت کیمیا اسپیدی قشم طی دو روز گذشته در اردبیل و همدان نیز آغاز به کار نموده و  شعبه یزد و مرکزی تا پایان آبان ماه تاسیس می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها